I

indigo95

Hur åker era hästar?? Med väggen stängd, väggen öppen eller helt utan. Varför åker eran häst så??
 
Sv: Lastning

Min åker för tillfället med stängd mellanvägg.
Funderar dock på att ha den "på snedden" för jag tycker han snubblar lite väl mycket. :crazy:
 
Sv: Lastning

Våra hästar åker med mellanvägg, därför att de tycks trivas
med stödet och det blir en lämplig förvaringsyta på andra sidan.
De är under 150 cm och står brett med benen och tar stöd på mellanväggen
när det svänger. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lastning

Bägge mina åker utan mellanvägg. Helt enkelt för de trivs bäst med det (har iofs alla hästar jag haft gjort, de ställer sig lika med, med frambenen mitt i släpet och bakdelen nere i ena hörnet).

Valacken åkte med mellanvägg när han var ung, han ville ha den att luta sig mot i kurvor etc.

Bägge mina KAN dock åka smalt med, vilket är viktigt för mig.
 
Sv: Lastning

Min åker med mellanvägg och har gjort sedan jag fick hem honom. Har fungerat bra så jag har ingen lust att förändra något.
 
Sv: Lastning

Utan mellanvägg här.
Min pålle "vägrar" gå in i en transport med mellanvägg.
De gånger jag ändå har kört med väggen i så har hon varit mycket mer orolig.
Så vill hon åka utan så får det bli så :)
 
Sv: Lastning

I min nya transport så åker den äldre smalt eftersom det är mjuk nederdel på mellanväggen får hon plats med fötterna ändå. Skulle jag åka långt har jag en lång bom så jag kan bredda om det skulle behövas.

Unghästen har inte åkt i det släpet än, men sist hon åkte släp hade vi ingen mellanvägg alls.
Men hon ska läras att gå in och åka smalt, så det så! ;) Annars får hon åka brett men med mellanvägg.
 
Sv: Lastning

Min åker trångt eller vad man nu ska säga.. Hon trivs med det men måste lastas brett.

Jag har tänkt att låte henne åka brett en gång men vet inte om jag vågar :(
Så jag frågar er kan det ändå något?
 
Sv: Lastning

Åker alltid utan mellanvägg. Kommer ändå aldrig att kunna lasta 2 hästar i min transport som har en lastvikt på 550kg. Hur som helst ser jag inte varför jag skulle ha en mellanvägg i min transport, då jag brukar lasta det mesta av utrustningen i bilen..
 
Sv: Lastning

Min häst verkligen ingen lust att åka med mellanvägg han är såpass bred att han behöver platsen för att kunna bredda ut ordentligt.Det var verkligen skillnad när vi tog bort mellanväggen, han stod då helt still, vilket han inte gjort förut:smirk: Men som sagt alla hästar är ju olika:smirk:
 
Sv: Lastning

Min häst kan åka hur som helst och har inga problem med att lasta smalt heller, så jag föredrar det. Åker väldigt sällan någon stans själv så han brukar inte ha så mycket val.
 
Sv: Lastning

Mina två åker oftast tillsammans, och därför smalt. Båda kan även åka brett, har inte märkt någon större skillnad. Ventiler/fönster öppna men luckan alltid stängd.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
229
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 626
Utrustning Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om...
Svar
4
· Visningar
324
Senast: CaisaCax
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp