diamonia
Trådstartare
Har en 3-åring som efter kastreringen har blivit svårlastad. Kastreringen gick bra. Det är inga som helst problem med hanteringen av honom annars. Han är lugn och trygg. När det kommer till att lasta så är han bara SÅ bestämd med att inte vilja gå på. Man ser på hans minspel (han använder munnen och nosen) hur mkt han ogillar detta! Men han är inte rädd, bara bestämd. Vi har en ljus och fin boggievagn som han alltid åkt i. Dock ej med frontutlastning.
Idag har vi varit 3-4 pers och försökt få på honom med hjälp av linor. Pga andra omständigheter fick vi ge upp, vilket grämer mej.
Jag behöver tips och råd! Jag har några alternativ.
1. Fortsätta imorgon på samma sätt som idag.
2. Ställa ut transporten i rasthagen och bara ge honom hösilaget i den.
3. Lasta en annan häst innan honom. Vet inte om jag vågar detta riktigt då jag inte vill riskera att mina andra lättlastade hästar blir svårlastade.
Idag har vi varit 3-4 pers och försökt få på honom med hjälp av linor. Pga andra omständigheter fick vi ge upp, vilket grämer mej.
Jag behöver tips och råd! Jag har några alternativ.
1. Fortsätta imorgon på samma sätt som idag.
2. Ställa ut transporten i rasthagen och bara ge honom hösilaget i den.
3. Lasta en annan häst innan honom. Vet inte om jag vågar detta riktigt då jag inte vill riskera att mina andra lättlastade hästar blir svårlastade.