Låsta Barfotatrådar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SO Hovslagare

Intresset för att posta inlägg i barfotadebatten verka vara ganska stort, i senaste tråden 156 inlägg på två dagar.

En fråga till dig Boj.
Vad är det som gör att du tycker att saken inte är värd att disskuteras även om det är en hel del upprepningar.

Sv: Låsta Barfotatrådar.

Håller med.

Även om Boj anser att det är upprepningar så är det inte det för alla.

Surt när man inte kan besvara frågor som ex jag fick i slutet av förra tråden.

Du får väl svara här.
Men snabba dig innan Boj kommer med hänglåset:D

Jag hade skrivit ett långt svar till den tidigare tråden men när jag postade den så var tråden låst. *suck*

Men nej OL hade inget med att göra när jag åkte iväg till klinik. Jag åkte iväg pga ryggbesvär som hästen haft länge även med skor.

Men hur var det med bockhoven?
Har han den som exempel på en botad bockhov eller inte?

Det är endast en tendens som min häst har och den finns inte med på hans sida längre.

Under tiden som han verkade så blev "bockhoven" mer lik den andra hoven så på så sätt fick vi ett önskvärt resultat, en mer fungerande hov än den vi började med.

Nu senast vi var på klinik kommenterade inte ens vet hennes fötter mer än att hon hade rotation i båda, den som var bockhovig var mer roterad. Det var lite intressant för det hävdade OL hela tiden men vissa här mins jag sa att det alls inte behövde vara fallet.

Graden av en rotation är det röntgendiagnos på för alla utom OL.
Sen så hade han jag om jag inte minns fel sänkt trakterna på bockhoven så själva orsaken till rotationen kan vara hans behandling.

Då hade hon stått med skor i 5 mån...
Och trakten var högre än när han hade hand om henne.

Vi har även andra forum på bukefalos, te x hör inte en sån här tråd hemma här utan mer på bukefaloshjälpen.

Som svar på frågan, tråden tillförde inget annat än tjaffs och därför låstes den.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
689
Senast: Shaggy
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Stergo
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka