Sv: Last Liberty
jag har en 1-åring e. Last Liberty
Han har haft en väldigt jobbig föltid med fölsjuka som höll på att ta livet av honom mm men är nu friskförklarad av en mycket lycklig veterinär. Otroligt överlevnadspsyke då alla trodde han skulle stryka med.
Han är väldigt lättlärd vilket innebär att han har ganska mycket hjärna. Kan vara ganska stökig (läs rastlös) men gudagod att hålla på med. Visad som 1-åring med ringens bästa skritt. Tyvärr var han i en tillväxtfas då vilket hämmade traven något då han var framtung.
Han har en otroligt bra halsansättning och kors, långlinjerad och mycket ädel. Kommentaren av dommaren var mycket bra ridhästmodell med mycket framför sig.
Löshoppar med mycket bra bakbensteknik. Nu har vi bara testad på små höjder än så länge.
Enligt tattarmått blir han runt 1.65.
Hans mamma är av gamla modellen men inte tung, 1.63. Dvs hon är lågställd med ganska lång rygg men annars helt korrekt i sin exteriör.
Hon är ganska skarp i huvudet så jag tycker att nog att min 1-åring är väldigt bra i sitt huvud. var väldigt noga med att hitta hingst med bra temperament.
Jag rekommenderar skarpt Last liberty.
Här finns lite foton. Skall sätta in nya så fort jag hinner
http://pg.photos.yahoo.com/ph/lottarosell/my_photos