Sv: "Lasso" eller "pullstropp"
Förlåt, men du läste inte hela tråden väl?
Förlåt, men du läste inte hela tråden väl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja lite, fast du sammanfattade egentligen hela tråden i ditt inläggDuff skrev:jag kanske missa nått....
Som jag sa tidigare så är mycket förbjudet i Sverige för säkerhetens skull för hästar och kuskar. Mest för hästen kanske. Hobblers.....ja varför inte. (vilken sjtärntravare i Europa går med sånna?) StC anser att anordningen är riskabel och därför får man inte ha det, dubbla huvudstänger..........ja, varför skulle inte en inbjuden häst få ha det? Betten ja.....bett med taggar, jag har verkligen aldrig sett det, det kallas djurmisshandel och hästen kan få stora skador i munnen. Jag tycker att bedömmning måste ske från fall till fall.Men tycker du på fullaste allvar att vi ska tillåta inbjudna hästar tävla med det den får göra "hemma", alltså som bla. ovan beskrivet, hobblers, dubbla huvudstänger, alla dessa bett som är tillåtna utomlands osv?
jari skrev:Vet jag med...skrittar med LÅNGA tömmar och tittar på blommorna så fint hemma, för att på tävlingsdagar bli rena Monstret
Enkelt svar- Helt enkelt ska det inte få användas för att det är förbjudet i sverige.gulan skrev:Som jag sa tidigare så är mycket förbjudet i Sverige för säkerhetens skull för hästar och kuskar. Mest för hästen kanske. Hobblers.....ja varför inte. (vilken sjtärntravare i Europa går med sånna?) StC anser att anordningen är riskabel och därför får man inte ha det, dubbla huvudstänger..........ja, varför skulle inte en inbjuden häst få ha det? Betten ja.....bett med taggar, jag har verkligen aldrig sett det, det kallas djurmisshandel och hästen kan få stora skador i munnen. Jag tycker att bedömmning måste ske från fall till fall.
hälsnigar gulan fd.gulla