laserbehandling!!

LadySara

Trådstartare
har ni gett era hästar laser behandlign ngn gång??

skrutten fick det idag..

hon som behandlade är homeopat(stavning) och massör och laserbehandlar hästar...

jäklar vilken skillnad de blev från de att hon blrjade till de hon va klar... man såg på musklerna och på hela hästen hur han slappnade av.

han va juh rejält muskelöm över hela kroppen, vilket vi visste därav at hon skulle kolla igenom honom..

genom att kolla olika muskler mm så rät var de är säger hon ja och här känner jag att han är entömd han hänger på höger va?? :eek: såg jag ut för de är just vad han barit senaste månaden...

när hon tröck på trigger punkterna med händerna så såg man klara reaktioner..

så nu bir de en rensning av njurar.. de har vi varit på väg att göra fler aggr men liksom aldrig kommit till skott...

Sv: laserbehandling!!

Hade ut en kille förut som verkligen är superduktig. Tyvärr har han aldrig tid längre och bor skitlångt borta. :(

Han behandlade mina två pållar med laser. Valacken var öm och spänd i musklerna efter en skentur, han var superpigg dagen efter, bara lite öm på ett tramp som han hade fått laser på.

Under behandlingen såg man hur skönt de tyckte det var. Märren sträckte ut ryggen på ett sätt som jag aldrig sett, helt av sig själv stretchade hon ut sig, när han hade hållit på i typ en kvart. Jag blev helt :eek: :laugh: Dagen efter var hon supermjuk och fin.

Nu för tiden får de nöja sig med kiropraktik, massage, magnettäcke och akupunktur.

Jag vet :D
Detta resultat har vi fått då en bukefalist kom o behandlade en häst åt mig...Märk väl att det bara är ca 40 minuterMELLAN tagningarna på bilderna, Inte laserbehandling men mer åt trigger/massagehållet

172220.jpg
172219.jpg

Samtliga förebilder vi tog så stod han isär med bakbenen för att kunna "hålla" balansen, och alla efterbilder så hade han satt ihop dom....
Power to C_L :bow::bow:

tycker de ser skillnad ut på hela hästen mindre spänd om man nu ser de på en bild... eller så tycker jag de för att jag vet de...

jag själv rensar mina egna njurar lite då å då med örter... så varför itne köra hästen de är örter som inte går som doping.. värt att chansa iaf.. han hr juh haft problem med pinket lite.. att hanv bara går å skvätter.. å inte pinkar rejält på en gång... sen så har vi bytt foder så han får börja på helt ny kula.. nu blev de iofs start 1 maj. så vi väntar med allt tills efter de...

men de är läskigt sån skilnad de blir.. bara när man står på sidan å kikar.. han va juh muskelöm över hela kroppen... igår kunde ja klämma å känna lverallt utan en endaste reaktion..

:bow::bow::bow: säger jag bara..

Jag använder bara laser & massage på mina, INGET annat!!
Är väldigt nöjd med resultatet !!
Har snart blivit tjatad till döds om att åka och böja-spruta, böja-spruta men jag vet inte riktigt om det är grejen heller, det bär mig emot...

Mina får oftast gå i hagen samma dag och gå ut och skritta dagen efter.

Våran häst Aldermarin får alltid laser och massage innan en start:D Och det har som sagt givit bra resultat:banana:

abbe fick gå i hagen efter å sen bara hage i 2 dagar till... på rek från hon som lasrade.. pm kommer till dig snart...

Det är 96 timmars karens på laser, så jag antar att ni behandlar minst fyra dygn innan start eller!

Senast ändrad:

Hur långt före start brukar ni behandla?

Han var förresten väldigt duktig idag! Synd att det blev som det blev bara.

Ja, precis som Oki sa, så brukar vi köra fyra eller tre dagar innan.
Ja, de va synd att han fick den där galoppen, troligen var det banan som släppte lite. Men han avslutade ju sylvasst:eek: De trodde jag aldrig, det skulle vara kul att veta hur fort han gick där;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka