Läsa hundens signaler!

movi

Trådstartare
Hur snabb är du? Vet du vad som är på gång när du ser på din hund?
Hade en studie i skogen:eek: nu när vi var ute och gick..
Är man sjukskriven,så hinner man med olika saker..

Men,höll på att råka ut för en äckel-incident,men hann stoppa henne,då jag såg att hon nosade i luften efter något väldigt intressant,så jag vrålade stanna..mycket riktigt,där låg lite toapapper och en skithög..

Då beslutade jag mig för att enbart gå och kolla in hunden,hennes beteende och kroppspråk..Så det gjorde jag i nästan 1 tim,helt under tystnad,inga kommanden eller liknande!

Ganska intressant promenad,då jag kunde läsa av henne bra!

Och vi mötte människor o hundar på längre avstånd,nya kisslukter(väldigt intressant),gamla vanliga kisslukter,ett rådjur och en hare..Men man hann att se vad som var intressant/ointressant och hur hon reagerar på vad hon ser och doftar! Och hur man själv egentligen bör reagera!

Bl a märkte jag att när jag stannade och tände en cigarett,så stannade hunden och kollade runt..Där måste jag omedvetet rotat in något i hennes huvud,ett beteende som jag ej tänkt på förut!

Så egentligen,ett ganska enkelt sätt att lära sig sin hund och kunna förutse vissa saker,att studera sin hund ingående!

Sv: Läsa hundens signaler!

Jag läser min ena hund om en "öppen bok", har lärt mig tyda de små signalerna som hon visar. Kan bero på att jag varit hemma med henne i 1½ år så vi har kommit varandra väldigt nära, ibland är det som om vi båda kan läsa varandras tankar :D
Den andra hunden håller jag på att lära mig, det går framåt då han har ett liknande kroppsspråk och tar efter den äldre hunden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka