Läsa hästböcker?

H

horse_tjej

Vad kan man läsa för hästböcker om man är nybörjare inom hästar och ridning? Några tips?

Ska man läsa om grunderna, hästens dagliga skötsel, foderläsa, sjukdomar osv?

kram ;) :d :love: :love:

Sv: Läsa hästböcker?

Foderlära: "Hästens utfodring" av Christina Planck.

Sjukdomar: "Håll hästen frisk" av Harry Pettersson och Bernt Green

Ridning: "Ett med hästen" av Sally Swift och "Dressyr med Kyra" av Kyra Kyrklund och Jytte Lemkow. Den senare är kanske inte inriktad på nybörjare, men den beskriver vikten av ett bra grundarbete vad gäller ryttarens sits och förståelse för hästen på ett bra sätt, tycker jag.

Sv: Läsa hästböcker?

Håller med om Hästhållning i praktiken av Mellberg, där står det mesta! Min bibel när jag var nybörjare...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: iliedtoday
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: Cattis_E
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 401
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar