Sv: Läs o svara! =)
Min egna ponny (som är utlånad på foder nu) var verkligen en kille man var TVUNGEN att RIDA för att han skulle hoppa ordentligt.
Han är speciell hela han, och det finns inte många fler än jag som lyckats hoppa honom alls.
Han är tittig på hinder, och kräver massor med ben och uppmuntran.
(ingen hopptävlingshäst, men snygg dressyrponny
)
En D-ponny jag rider ibland åt en annan familj kräver en del ben och ridning, annars blir hon framtung och hoppar med lite dykstil. Hon är stark och framåt, men hon kräver ändå mkt ridning, annars blir det inga bra hopp.
Den D-ponnyn jag har nu gör allting för fort. Hon är van att få galoppera järnet och hoppa hur som helst... Hon är het och stark och helt galen
Där är det definitivt inte "Åka med" även om hennes förra ägare kanske har gjort det... Hon behöver ridas ihop och samla sig, och där krävs alltså massor med ridning.
(själv kan jag inte sitta på en häst utan att rida, det är för mig omöjligt... Även om det kanske går att åka med på D-ponnyerna, så är det ingen bra idé då det dels skulle gå på tok för fort, dels inte skulle bli bra hopp, dels skulle bli livsfarligt
)