Läs o svara! =)

Sv: Läs o svara! =)

Typ litte mitt i mellan , jag måste dirva o kommer han inte rätt så vägrar han , fast så är d bara på träning;) , på tävling hoppar han hur han är kommer . Å andra sidan blir han himla stark så d krävs en massa ridning endå ..

min kille kan man inte bara åka med för gör man det så sticker han och då vet man inte om hindret finns kvar :rofl:
Syrrans exmooreponny får man jobba och jobba med för att få över hindren för hon är envis som in i graven.

sannaaah skrev:
Du får ju tävla henne hela året du fyller 18 vare sig du fyller i januari eller december :) . Ja jag hade nog inte haft sånt tålamod som du verkar ha! Har inte hört nånting om några "stosprutor" men det kanske är värt ett försök ;) . Ska du köpa häst sen efter Chima eller bara fodervärd? Min kompis har ett jättefint halvblodssto på 158 till salu, tävlad 120, 14 år.40 000:- :angel:

Jaha, så man får tävla hela året när man har fyllt 18 eller?
Man måste ha tålamod med henne, även om jag får mina utbrott på henne :angel: . Hon ska inte hålla på så varje gång jag har lektion(:eek: ), men vi får väl se om det blir bättre av den där sprutan (ägaren sa att det fanns något sådant och de vet hur hon är :angel: ).
Jag ska nog köpa en egen häst efter Chima, ja (om man nu får råd, tror inte att min mamma vill betala allt eller något :angel: ), vill inte ha någon "gammal" travare som man måste hålla på att rida till innan man kan börja göra något med dem. Nog e de snälla men jag tycker inte om deras "travartrav" och sedan är de flesta så långa i ryggen. :crazy:
Jag vill inte ha en häst över 12 år i alla fall, om jag ska köpa egen (helst ska den vara runt 8-9 år). Men ska ju inte köpa egen häst än på ett tag, blir väl när jag har gått klart skolan i rättvik. :idea: (I think :angel: )

Ska du tävla Grande något i sommar eller?

jag har en häst man INTE kan sitta å åka me.. måste arbeta honom väldigt mkt så som : ben HELA tiden , hålla galoppen i jämnt tempo (kolla galoppen oxå då han lätt fattar fel) , sen blir han väldigt stark oxå plus att han gärna genar i hörnerna så det är rätt så mkt att hålla kolla på å arbeta med för min del :P men det är värt jobbet för han gör framsteg hela tiden :)

Min egna ponny (som är utlånad på foder nu) var verkligen en kille man var TVUNGEN att RIDA för att han skulle hoppa ordentligt.
Han är speciell hela han, och det finns inte många fler än jag som lyckats hoppa honom alls.
Han är tittig på hinder, och kräver massor med ben och uppmuntran.
(ingen hopptävlingshäst, men snygg dressyrponny ;) )

En D-ponny jag rider ibland åt en annan familj kräver en del ben och ridning, annars blir hon framtung och hoppar med lite dykstil. Hon är stark och framåt, men hon kräver ändå mkt ridning, annars blir det inga bra hopp.

Den D-ponnyn jag har nu gör allting för fort. Hon är van att få galoppera järnet och hoppa hur som helst... Hon är het och stark och helt galen :D
Där är det definitivt inte "Åka med" även om hennes förra ägare kanske har gjort det... Hon behöver ridas ihop och samla sig, och där krävs alltså massor med ridning.

(själv kan jag inte sitta på en häst utan att rida, det är för mig omöjligt... Även om det kanske går att åka med på D-ponnyerna, så är det ingen bra idé då det dels skulle gå på tok för fort, dels inte skulle bli bra hopp, dels skulle bli livsfarligt :p )

Min häst måste jag hålla lugn, hjälpa lite med avstånden och bromsa upp farten på. Han äslkar att hoppa men får han bestämma går det i 180 och då smäller han av lite var det passar...

Jag måste jobba för att få min häst rakt på hindret, tydliga halvhalter och se är det bara att hänga med!
När hon blivit lite mer ruttinerad hoppare är det bara att styra och hänga med! :D

min sköter taxering själv och är väl rätt okompliserat för han vet hur han ska göra men ja måste vara med och rida måste ridas precis jämt mellan hand och skänkel annars stannar han eller drar järnet.

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka