Läromästare

Sv: Läromästare

En äldre häst med klart befästa gångarter och kan det mesta inom dressyren. Inte piaff kanske, men upp dit.

Välutbildad häst som kan sina saker. Det behöver knappast vara en guda snäll gammal lugn filbunke, kan likaväl vara en relativt ung välriden tävlingshäst som kan ge ryttare en känsla av att "det är så här det ska kännas" när man gör rätt. Men stabil är nog ett nykelord.

En häst som lyssnar och gör rätt om du gör rätt, gör du fel gör den fel. Som kan alla grunder inom såväl dressyr som hoppning.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
328
Senast: CaisaCax
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
280
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka