Lärlingslopp! Ska dom vara spelbara?

Sv: Lärlingslopp! Ska dom vara spelbara?

solros skrev:
Jaså? Jag tyckte han sa att hon hade brutit ner i kurvorna hela loppet men i sista svängen bröt hon plötsligt utåt.

Han sa så, så du hörde rätt!:cool:

brageh skrev:
Jag som är erfaren kan faktiskt hålla med dig om att Ville körde bort vinsten. Av vad jag kunde se så drev han hästen i galopp, den bröt neråt inte utåt som vissa skrev här till dig? Vilket även Ville sa efter loppet. Den var för övrigt gott gåendes när Ville var på med pisken en gång för mkt, vilket hästen inte tålde i kurvan som rumplade till och galopperade.

Hästen bröt inåt, utom i sista sväng då bröt den plötsligt ut.. och bromsade.
Ville sa det själv... du bör kolla hörseln!!:smirk: Kolla reprisen själv!
http://tv4.se/player/categories.aspx?treeId=4013&pid=38134&more=1

Tyckte attt han gjorde det bästa för att rädda segern men misslyckades.

Förresten kan man inte köra bort segrar med en sån där "knepig" häst... det verkar den fixa själv. Utan det är kuskseger varje gång

Senast ändrad av en moderator:

jari skrev:
Hästen bröt inåt, utom i sista sväng då bröt den plötsligt ut.. och bromsade.
Ville sa det själv... du bör kolla hörseln!!:smirk: Kolla reprisen själv!
http://tv4.se/player/categories.aspx?treeId=4013&pid=38134&more=1

Tyckte attt han gjorde det bästa för att rädda segern men misslyckades.

Förresten kan man inte köra bort segrar med en sån där "knepig" häst... det verkar den fixa själv. Utan det är kuskseger varje gång

Tyvärr har jag inte tillgång till repriser.. Att se travlopp på datorn är omöjligt med den här gammburken jag tvingas dras med :cry: Ni som uppenbarligen sett loppet flertalet ggr bör ha rätt i frågan. Mitt minne måste ha svikit mig, men då jag är allmänt tankspridd är det ju inte omöjligt ;) Har för mig att Ville var rätt knäckt efteråt och i princip tog på sig det hela. Men som sagt, har ingen tillgång till repriser. Såg för övrigt loppen på TV4, alltså där dem klipper bort halva..

ghost skrev:
Hur erfaren är du? :confused:

Jag har varit inne och tittat på loppet på ATG, hästen springer och bryter i alla kurvor och bryter tydligt ut innan galoppen kommer.
Alltså håller jag med Solros och Lines i detta.

Jag har egna hästar och studerar hästars rörelsemönster varje dag.. Har trav i huvuder 24/7 så någon sorts "erfarenhet" bör jag väl ha.
Som jag skrev i det tidigare inlägget så har jag inte tillgång till repriser och såg bara den klippta versionen av loppet.

Håller med solros, den førklaringen verkar trolig. Har oxå sett tidigare att det ær en knepig hæst och i kombination med lærling (om æn en skicklig sådan) så kan det helt enkelt gå såhær. Lærlingslopp ær spænnande och oførutsægbara! :rofl:
Sen tycker jag synd om Ville oxå, han hade det nog inte lætt nær han kom ut från banan och man mærkte ju tydligt i TV att han tog på sig mycket sjælv.

ghost skrev:
Och givetvis ska de vara spelbara, ponnytrav är spelbart.

Får man fortfarande spela på ponnyerna? Pratade man inte om att ta bort det för ett tag sedan, eller minns jag helt fel:confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka