Sv: Lärare avstängd från undervisning
Tja, om man agerar på det uppskattade man det ju
Men, rent lagstiftningsmässigt så är eleven fri från skuld. Och jag anser det är rätt.
Det är liksom inte gymnasielärare Bengan Bengtsson vi talar om, utan någon som är en idol och förebild för många. Dvs lite extra uppmärksamhet därifrån är nog för de flesta hästintresserade tjejer en enorm boost.
Tycker man det blir för mycket uppvaktande kan man ju endera ta upp det med personen i fråga (det är väldigt smickrande att du är förtjust i mig MEN..) eller ta upp det med Flyinges ledning (jag har lite problem med NN som uppenbarligen har en ungdomsförälskelse i mig som gör att NN gör si och så). Eller vad sjutton som helst utom att agera på det.
Och om man är en lite äldre vuxen, och så kommer unga, snygga tjejer och visar intresse och man 'faller för frestelsen' - så vad är ursäkten 10 år senare? Jag har ingen självdisciplin? När det då dessutom tagits upp till diskussion med ledningen.
Så nej, jag anser INTE att eleverna ska anses ha NÅGOT ansvar. För det har INTE varit eleverna som varit drivande i de fall jag VET och inte heller i de fall jag hört (många). De har inte bromsat - nej. Men de har inte varit drivande heller. Och om de så varit så huvudansvaret är inte deras.
Sen ska man som 'idol' inte behöva tåla vad som helst. Men det finns vägar att gå då, som jag skrev ovan prata med eleven eller ta upp det med ledning som får ta upp det med eleven, och se till att eleven byter träningsgrupp/klass/etc i värsta fall om inte samtal räcker. Men man agerar INTE på det på minsta vis.