Sv: Lärare avstängd från undervisning
Men ligger det inget ansvar hos småbrudarna själva?
I ett sådant här fall, enligt mig (och oftast även lagstiftningen) - nej!
Lärare - elev innebär att eleven är i ett beroendeförhållande, detsamma gäller ju tränare - elev osv.
Och, dessa omyndiga personer kna i det här fallet knappast tänka såpass långsiktigt och konsekvensbaserat som skulle krävas. Med det kan den vuxne. Och om den vuxne inte kan det, så vet den vuxne i alla fall utan minsta problem att det är både moraliskt och lagligt oriktigt.
Dvs, om så 'småbrudarna' bjudit ut sig åt höger och vänster och sprungit runt halvnakna, klängt eller vad man än målar för scenario, så en vuxen ska veta bättre än att nappa. Ens i något läge egentligen, men allrahelst i ett läge där det finns en beroendeställning (eller ett idoliserande)
Tillägg: De ANDRA vuxna däremot, som OM det är personen som jag tänker på VETAT mycket VÄL vad som försigått, dvs hela jävla skolledningen - DE har ett ansvar just som vuxna - som de inte tagit. Och väl knappast kommer ta nu, tyvärr. Fast att stänga av var ett steg i rätt riktning OM det är samma person.
Och är det INTE samma person så är det bara rent tragiskt att det isf hänt igen, och då hoppas jag de en gång för alla tvättar byken och stänger av ÄVEN den personen som varit på tapeten så många gånger förr!