Lära sig western?

M

maboroshi

Är det för sent att lära ett 13 åreigt varmblod western istället för klassisk ridning? Har märkt att han tröttnat på dressyr och allt normalt och när jag rider nån form av blandad western-engelsk ridning tycks han mer harmonisk. Vad tror ni? Vet ni om någon i Sthlm skulle kunna hjälpa mig och min varmis i sådana fall?

Jag tror inte det är för sent!
Jag håller på själv att skola om min Nordis på 10 år. o det går jätte bra, bara man inte rider w ena dagen o engelsk den andra så hästen blir förvirrad. :rofl:

Skolade om mitt halvblod när han var 17, debuterade på tävling förra året som 22 åring, varit med på 3 tävlingar och redan tagit 4 vinster,bl.a. Så det är aldrig för sent att lära hästar nya saker! Tvärtom, de flesta tycker enbart det är roligt att få lära sig något nytt.

/TIGERHEART

Tack för svaret :) Har du några tips på hur man ska gå tillväga då vare sig jag eller häst kan western :)

Mitt halvblod skolades om vid 19 års ålder, så det är aldrig försent. Hade tagit hjälp av en tränare, min häst var ju "färdig" när jag skaffade honom.

Det går alldeles utmärkt att skola om vid högre ålder.

Det enklaste för dig är att gå med i en klubb och sedan vara med på en clinic. Det kan klubben hjälpa dig med. Annars kan du själv ta kontakt med en tränare och åka dit med din häst. Om du tittar här så ser du klubbarna runt omkring Stockholm.

Lycka till!

Tyvärr är jag inget bra på att lära ut western. Det var syrran (Zacha) som skolade om honom och jag har bara ridit western kontinuerligt sedan 2001 med syrran som tränare.
/TIGERHEART

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 721
Senast: Freazer
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 896
Senast: Lycan
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 234
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar