LÄra Sig Nh

E

EmmA92

JAg skulle vilja veta hur man börjar med Natural Horsemanship. JAg har en jättesnäll , fin häst som jag skulle kunna träna lite med men jag måste veta i några steg , hur man gör.:cool:

*Emma*

Sv: LÄra Sig Nh

NH är inte engångövningar som man tränar såsom hoppning eller dressyr. Utan NH är ett sätt att förstå och kunna kommunicera med hästen, vilket man ska använda sig av varje liten minut man tillbringar med sin häst. Det finns övningar man kan göra, men tänk på att när du avslutat din nh-övning ska du fortfarande hålla på med nh. Jag tycker du ska gå någon kurs och läsa några böcker för att få en inblick och få insparation ^^

Lycka till!

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
792
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
471
Senast: Cattis_E
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama