Lära kattungarna att gräva ner skiten?

M

Majjijann

Min syster har skaffat kattungar.

När de var tillsammans med mamman hade de inte tillräckligt mycket sand i lådan för att kunna gräva ner skiten, bara ett tunt lager på botten. Så nu luktar det en del när småttingarna varit i lådan.

Eftersom inte mamman lärt dem gräva ner, kan man lära det själv? :crazy:

Isf hur då? :angel: :confused:

Sv: Lära kattungarna att gräva ner skiten?

Skotta lådan när de har bajsat? :idea:

Gräver kattungarna själ överhuvudtaget?

Men hon kan ofta vara i lådan och krafsa med händerna. Så lärde vi Baloo att krafsa över, sedan hade ju han bagheera att som förebild.

Jo det tänkte jag också. Jag förstår itne riktigt problemet. Men det luktar tydligen väldigt illa, vilket det inte skulle gröa om de grävde ner skiten.

Hum hum ingen aning.

Min syster har fått för sig att mamman brukar lära ungarna gräva ner, men eftersom de haft för lite sand för det har de ine lärt sig det. Och tilvaron skulle tydligen bli såå mycket enklare om bara småttingarna lärde sig gräva ner skiten...eller, öh :confused: Stabor...

Som sagt, jag förstår inte rikgit problemet, men bukare brukar ju kunna en del så varför inte testa, tänkte jag...

Jag tog hand om en kull kattungar där mamman inte brydde sig speciellt mycket om dem.

Vi provade med en låda med sand i som de lekte i,sedan kraffsade jag och då verkade det som att "Aha" så började de också kraffsa och sedan kissade och kraffsade över.

(utom Dunderklumpen som lade sig och sov i lådan istället,det gör han än idag om lådan är ren,han är 4 i år):crazy:

:rofl: Dunderklumpen :bow:

Ska tipsa min syster om det.

Mina har blivit lärda att krafsa allihopa, men är synnerligen dåliga på det de flesta av dem ändå. De krafsar på väggar, lådkanter och lite här och var, men inte alltför ofta så att skiten eller pinket blir täckt.

Det kanske är någon evolutionsgrej, eftersom de inte behöver göra det längre?

Liknande trådar

Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 368
Katthälsa Min katt har sedan några veckor tillbaka börjat skita på konstiga ställen. Hon har tidigare alltid varit helt 100% rumsren och gått på...
Svar
13
· Visningar
10 110
Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden...
2
Svar
29
· Visningar
2 386
Senast: vallhund
·
Katthälsa Jag och min sambo har blivit med två söta och underbara små jamare. Vi vill båda ha dem men vi är inte riktigt överens om hur...
Svar
5
· Visningar
3 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka