lära katten använda toan?

Sv: lära katten använda toan?

hehe, ser lustigt ut, men ganska häftigt också. bara de inte ramlar ner i toan :crazy: men verkar smart anordnat, och som de sa i filmen -hygieniskt. fast eftersom det där är så onaturligt för dem så är det inget för alla katter tror jag, då de gärna vill ha lite att krafsa i och så. Men bara man kollar av att inte katten tycker det är obehagligt att gå på toan, men det märker man säkert genom överraskningar på favoritmattan istället.. :angel: men det verkade ju funka fint för den där missen!

Nej, det skulle jag inte utsätta mina missar för. De vill ju kunna krafsa också. Om man tycker att det är så jobbigt med kattlåda att man vill tvinga katten till att gå på toaletten på det sättet kanske man ska skaffa en porslinskatt istället.

Som jag har förstått det försvinner dock kattens lust att krafsa när de går på toaletten, eftersom krafsandet är för att sopa igen spår/dölja lukten, något som alltså inte behövs vid användning av toaletten.

Åhhh, skulle ju vara perfekt:love: Jag (den överbeskyddande "morsan" skulle ju vara rädd om lilla Alfons trillade i bara)

Är det någon som har/ska våga prova den här smarta saken eller känner folk som testat? Det är alltid bättre och kolla runt såhär och få riktig info. För har ni tex någonsin sett dålig kritik om tv-shops saker på deras hemsida (finns ju insändarmojs):)

Jag har aldrig provat LitterKwitter, men jag har en katt som själv väljer toan när han får chansen. Han tycker sand är lite äckligt, och hoppar bara snabbt in och snabbt ut ur lådan när han är där. Honan hållerpå att lära sig använda toaletten. Det är inte bara oss människor det underlättar för, katterna störs ju betydligt mer av lukten från lådan än vi tror.

Men haha! Allt hittar dom på! :rofl: Om man har en liten katt då? Min lilla kattjej hade säkert ramlat i toan på en gång! :crazy:

Men haha! Allt hittar dom på! :rofl: Om man har en liten katt då? Min lilla kattjej hade säkert ramlat i toan på en gång! :crazy:

Jag har en bekant vars kattunge ramlade ner i septitanken....
Ni kan tänka er vad han blev tvungen att göra för att få upp den igen! :eek:

Man ska nog inte prova den här om man inte har en vanlig WC iallafall...

Nej, det skulle jag inte utsätta mina missar för. De vill ju kunna krafsa också. Om man tycker att det är så jobbigt med kattlåda att man vill tvinga katten till att gå på toaletten på det sättet kanske man ska skaffa en porslinskatt istället.

Hej på er alla!

Tänkte bara säga att jag har toalett tränat mna 3 katter o alla älskar att gå på toaletten och har klarat det fint.
Anledningen till att katten kraffsar i sanden är för att täcka doften av sin urin och bajs. Den doften försvinner givetvis när den kommer i vattnet och de veterinärer jag talat med hävdar att faktiskt många katter mår bättre av att använda toaletten då den genast blir tillfredsställd när doften försvinner (katten är ett mycket renligt djur)
Att vi "hittat på" en liten låda katten ska göra sina behov i som de faktiskt får leva i sedan är inte värre än att de "blir av" med skiten genast genom att lära sig hoppa upp på en toalett.
Mina katter kraffsar inget alls längre, utan hoppar glatt upp och gör sina behov o sedan springer glädjesprång genom hela lägenheten efteråt, belive it or not =)
Jag älskar mina siameser mer än allt annt på jorden och skulle aldrig utsätta dem för något de inte trivs med.

ha det gott!

kram Johanna

Det där vore verkligen nåt för min lilla bebis. Hon avskyr verkligen om det finns ett endaste lilla minimala spår efter sitt/andras skit i lådan. Då skiter hon utanför på en gång ^^

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Jag behöver hitta ett nytt klösträd, och behöver lite inspiration. Min herre är en bekväm, markbunden slöfock på 7,6 kg. Under sina 15...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 370
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
416
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna