liasa
Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Hur lär ni in det här? Med min cavalier har jag aldrig behövt träna det, han bara kunde Men nu börjar han gnälla och tycka det är hemskt orättvist när det är lillpumins tur att träna. Lillpumin är ännu värre när han ska vara uppbunden, skäller konstant, hoppar omkring, ja... Inomhus är det bättre, när jag stoppar in ena hunden bakom galler - då är båda oftast tysta.
Så fort jag närmar mig hunden som är uppbunden tystnar den, och går jag därifrån låter den. Målet är att den hund som inte tränas ska ligga/sitta lugnt och vänta. Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta med mig en bur, annars tror jag att det hade varit enklare för dem båda. Men kanske en filt som den som inte jobbar kan ligga på? Hm. Kom gärna med tips om hur ni gör!
Så fort jag närmar mig hunden som är uppbunden tystnar den, och går jag därifrån låter den. Målet är att den hund som inte tränas ska ligga/sitta lugnt och vänta. Tyvärr har jag ingen möjlighet att ta med mig en bur, annars tror jag att det hade varit enklare för dem båda. Men kanske en filt som den som inte jobbar kan ligga på? Hm. Kom gärna med tips om hur ni gör!