Singoalla
Trådstartare
Ja, nu har jag läst lite artiklar om hur viktigt det är att inte låta hunden vakta. Vår lilla 12 veckor gamla valp har redan börjat morra och skälla på diverse ljud som han uppfattar som hotande. Vi bor i lägenhet i stan och det verkar inte direkt finnas någon logik i vad han reagerar på. Bussen går förbi precis utanför fönstret och det bryr han sig inte om, ungar kan skramla runt i trapphuset och då reagerar han inte heller. Men vissa ljud, någon gång om dagen kan dra igång honom.
Min fråga är, hur agerar man? Jag tycker att de artiklar jag läst utelämnade det lite. När han börjar morra eller gruffa på någonting, vad gör vi? Avleder honom?
Han har även börjat skälla när han är glad, när vi leker. Ska vi försöka vänja honom av vid detta också? Och i så fall hur?
Ledsen för tusen frågor från mig, mycket som dyker upp i huvet när man fått hem första valpen
Min fråga är, hur agerar man? Jag tycker att de artiklar jag läst utelämnade det lite. När han börjar morra eller gruffa på någonting, vad gör vi? Avleder honom?
Han har även börjat skälla när han är glad, när vi leker. Ska vi försöka vänja honom av vid detta också? Och i så fall hur?
Ledsen för tusen frågor från mig, mycket som dyker upp i huvet när man fått hem första valpen