Hej, nu är det såhär att jag har kommit en väldigt lång bit med min häst. Vi har väldigt bra kommunikation och jag rider honom ute i skogen ensam i halsring utan problem. ( Jag lärde honom själv dehär med halsringen och han tycker det är superkul och nyttjar det på bästa sätt).
Vi håller på med trickträning och vi har kommit en bra bit där med. Så nu känner jag att det är dags att lära sig stegra.
Han har verkligen ett hjärta av guld och gör allt för sin ''människa''.
Jag vill inte bara köra på och lära in beteendet 'fel' så att han alternativt blir avskräckt eller liknande. Utan jag vill ha bästa tänkbara hjälp.
Nu vill jag inte höra:
Ta hjälp av tränare, de e farligt, tänk flera gånger om, tänk om du ska sälja hästen osv..
Jag har tänkt flera gånger om och känner att både hästen och jag är mogna nog.
Sen som rubriken löd, vill jag lära det uppsuttet. Jag vill inte riskera att få en hov i ansiktet eller att han stegrar runt på marken.
Så skriv nu endast svar och inte att ni tycker jag är dum i huvudet.. TACK!!
Vi håller på med trickträning och vi har kommit en bra bit där med. Så nu känner jag att det är dags att lära sig stegra.
Han har verkligen ett hjärta av guld och gör allt för sin ''människa''.
Jag vill inte bara köra på och lära in beteendet 'fel' så att han alternativt blir avskräckt eller liknande. Utan jag vill ha bästa tänkbara hjälp.
Nu vill jag inte höra:
Ta hjälp av tränare, de e farligt, tänk flera gånger om, tänk om du ska sälja hästen osv..
Jag har tänkt flera gånger om och känner att både hästen och jag är mogna nog.
Sen som rubriken löd, vill jag lära det uppsuttet. Jag vill inte riskera att få en hov i ansiktet eller att han stegrar runt på marken.
Så skriv nu endast svar och inte att ni tycker jag är dum i huvudet.. TACK!!