Lära hästen galoppombyte

O

OthiliaH

Hejsan ville bara veta hur ni lärt era hästar att göra ett galoppombyte? har ni bara haft en hjälpbom eller upphöjdbom? eller har ni något annat bra tips på hur man ska lära in de? =)

Sv: Lära hästen galoppombyte

Det finns en tråd på dressyrforumet just nu som handlar om just detta. Kolla den så kanske du får lite bra tips. :)

Sv: Lära hästen galoppombyte

Jag började faktiskt att introducera en ridskolehäst med galopp ombyten idag.
Jag var på en volt, fattade galopp, när jag kom på öppna delen så saktade jag av till trav, travade ca 2-3 steg och fattade sedan ny galopp och böt volt/varv. Fortsatte galoppera på nästa volt tills galoppen var stadig, och när det kändes bra gjorde jag om samma sak (bytte volt och galopp med något trav steg emellan)

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 144
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama