Lära galoppfattning

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Clementine

I mitt stall står det en ridtravare. Han är inte så jättemycket riden, men mycket läraktig och kan redan bära sig i ridningen och gå i form i både skritt och trav. Men tjejerna som har honom vet inte om han kan galoppskänkeln, de har inte haft honom så länge och underlaget har gjort att de inte kunnat testa förutom på banan, och då blev det trav, snabbare o snabbare typ... men ingen galopp.

men till min fundering, hur lär man egentligen en häst galoppfattningen? jag menar en häst avlad för trav kan ju ändå galoppera, men det lär väl vara svårare att få den att förstå kommandot? Hästen är runt 9 år tror jag. Hur går man tillväga för att lära den?

Sv: Lära galoppfattning

Man provar nåog av de utomordentliga tips, som finns i denna nålade tråd under forumet grundutbildning:Träning av ridtravare.

Om inget tips fungerar, kan man utveckla sin fråga i den tråden och kanske dela med sig av något eget tips.

:bow:

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 425
Senast: Roxy
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 561
Senast: Skrämd
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 521
Senast: Stekspaden
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka