Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för gunga? För det låter inte som någon hoppgunga.
Verkar vara något lilltösen här hemma skulle tycka om.
*kl*
Dagiset jag städar på har vid ett tillfälle sagt till min mamma ( som även städar där) att de har märkt att fler barn går på tå och att de tror att gåstolen är orsaken. Av den anledningen så har jag alltid låtit stolen vara lågt istället för att låta barnet behöva sträcka sig på tå för att kunna gå. Huruvida gåstolarna är boven i gå på tå barnen vet jag inte, men den risken ville jag inte ta.
Jag är rätt säker på att jag sprang på tå när jag var liten och jag har inte haft gåstol.
Jag har ju växt upp med småbarn under hela min barn-tonårs liv och även i viss mån som vuxen. Jag hade faktiskt en "lära-gå-stol" ståendes men ansåg att dom kommer snabbt nog upp i högre höjder och börja pilla så jag avstod den. Dessutom toghon sig fram för egen maskin vid 6 månaders ålder.
Hoppgång (fastsatt ordentligt på en stark krok) hade hon dock som hon älskade. Hon satt i den i kortare stunder men skoj var den. Givetvis en vadderar hjälm på huvudet också.
Var du glad att Elin faktiskt har gångarten "gå" och håll tummarna att den inte försvinner för några år när väl gångarten "springa" har etablerats!
Min hade bara två farter tills hon var en 3-4 år gammal.
Det var stillastående alternativ full fräs.
Har du läst mitt inlägg ang. orsaken till tågång?
Jag har läst en helt del forskning om gåstol och det har inte nämnts någonstans. Det har heller aldrig nämnts i de artiklar om tågångare som jag läst. Personligen tror jag att dagispersonalen är ute och cyklar!