Skönt att höra att det finns fler. Har en 4-åring som är likadan och det verkar aldrig gå över.
Vi har en garderob där sambons gamla leksaker bland annat finns. Barnet har en därför en väldigt stark dragningskraft till denna garderob. Till slut fick vi nog och tog bort handtaget, la det i ett annat rum och la nyckeln dit på uppe på dörrkarmen. Vi satte även upp en hasp på garderobsdörren.
Det gick väl någon vecka, sedan hör jag att han donar som sjutton på övervåningen, när jag kommer upp har ungen (som då var 3 år) släpat en spjälsäng från ett annat rum, med hög tröskel, tagit nyckeln på dörrkarmen, hämtat handtaget och satt i, sedan vidare med sängen för att stå och balansera på spjälorna och således låsa upp haspen och in i garderoben
Grejer flyttas hela tiden, kläder rivs ut och det ser alltid ut som kaos här. Kan inte skylla allt på 4-åringen dock då vi har en 1-åring som verkar bli ännu värre vad gäller detta. Vi har också en 3-åring som aldrig skulle ta våra saker utan att fråga, så det verkar sitta hårt i personligheterna för de har samma uppfostran
Även bilnycklar är populärt att sno, det är mer än en gång jag hittat alla 3 ungar i bilen diggandes till hög musik, för stt jag skullr springa och kissa snabbt. Så nu har ett medicinskåp inhandlats där nycklar och allt ska in i, var vi ska gömma nyckeln till det skåpet är inte helt klart än dock