Lär mig hoppa...IGEN!

J

jezzie-

När jag hade ponny, så var hoppningen inga problem. Men i och för sig så var det bara styra/bromsa/ge efter på ponnyn. Hon gjorde allt själv jämt, så det var kanske int mkt kunskap jag hade då egentligen. Är inte värst många år sedan jag hoppade, men de senaste åren har det inte blivit alls. Dels för att jag nu enbart rider dressyr, o att jag är lite rädd, o har en foderhäst som inte "kan" hoppa.
Kan ni he mig lite bra tips på lätta övningar, för att både jag o hästen ska kunna lära oss....? Och bli säkrare. Skulle så gärna vilja vara med på små klunnhoppningar, men inte ens det klarar vi nu. Inga stora planer för min hoppning, bara lie skojhoppning för omväxlingens skull. När jag ska ut o tävla så ä det i dressyr. Men som sagt, en o annan klubbhoppning skulle vara kul!

Sv: Lär mig hoppa...IGEN!

Hitta en blåbärsgrupp som mest sysslar med markarbete över bommar o småhinder.

Jag är med i en sån grupp nu och det är skitroligt och det trodde jag aldrig om mig själv:)

Sv: Lär mig hoppa...IGEN!

Jo det har jag ju förstårs tänkt vara med i, en blåbärsgrupp. Men det är inte gått om sådana här. Det är många som är på "normal" tävlings/tränings/barakul o hoppa nivå, som ä ganska duktiga, så där passar ja ju inte in, o så är det de riktiga storfräsarna. Får väll ta o va me i ponnygruppen o skutta lite!

Är det ngn som har tips/övningar,som vi kan syssla med, sålänge,innan jag kommer med i ngn blåbärsgrupp? Typ markarbete, cavaletti, osv

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 881
Senast: __sofia__
·
Hoppning Dressyr-ryttarn med den rena dressyr-hästen ska lära sig att hoppa :D Min häst är en 10-årig valack som rids i enbart i dressyr (ja vi...
Svar
4
· Visningar
2 139
Senast: fluffig
·
J
Hoppning Hej! Jag har en foderhäst på nio år som är bra på dressyr och nu skulle jag vilja börja hoppa med honom. Jag tränar dressyr...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: Toker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka