J
jezzie-
När jag hade ponny, så var hoppningen inga problem. Men i och för sig så var det bara styra/bromsa/ge efter på ponnyn. Hon gjorde allt själv jämt, så det var kanske int mkt kunskap jag hade då egentligen. Är inte värst många år sedan jag hoppade, men de senaste åren har det inte blivit alls. Dels för att jag nu enbart rider dressyr, o att jag är lite rädd, o har en foderhäst som inte "kan" hoppa.
Kan ni he mig lite bra tips på lätta övningar, för att både jag o hästen ska kunna lära oss....? Och bli säkrare. Skulle så gärna vilja vara med på små klunnhoppningar, men inte ens det klarar vi nu. Inga stora planer för min hoppning, bara lie skojhoppning för omväxlingens skull. När jag ska ut o tävla så ä det i dressyr. Men som sagt, en o annan klubbhoppning skulle vara kul!
Kan ni he mig lite bra tips på lätta övningar, för att både jag o hästen ska kunna lära oss....? Och bli säkrare. Skulle så gärna vilja vara med på små klunnhoppningar, men inte ens det klarar vi nu. Inga stora planer för min hoppning, bara lie skojhoppning för omväxlingens skull. När jag ska ut o tävla så ä det i dressyr. Men som sagt, en o annan klubbhoppning skulle vara kul!