Läpp-piercing?

Sparrisen123

Trådstartare
Hur lång tid tar det för en piercing i läppen att läka såpass att man kan ta ur den fyra timmar?
Och hur gör man tills dess, om man har en ny piercing och är med hästar. Tejpar? Med vad, isåfall? Låter bli att pierca sig?
 
Sv: Läpp-piercing?

Jag körde bara på, utan tejp och allt.
Jag tog ut den ganska fort, men låt den sitta minst en månad, men allt beror nog mest på ens läkekött.
Jag tog ut min piercing vid 19 års ålder, fortfarande idag 4 år senare kan jag få in en piercing
 
Sv: Läpp-piercing?

Okej, jag vet inte om jag får ha oskyddade piercings i ansiktet, och även om jag får vet jag inte om jag vågar ;)
Hur vet man när det är okej att ta ut den? Alltså, hur märker man att det är tillräckligt läkt?
Jag har bara haft hål i öronen tidigare, och då har jag gjort dem med pistol och sedan haft skitörhängen i vilket såklart enbart har gett problem, så jag har inte riktigt nåt att gå på.
 
Sv: Läpp-piercing?

Enklast är ju om du går till en studio och frågar - får du "klartecken" att det fungerar, så kan du ju boka tid direkt :)
Jag har fått ta ut mina ganska snabbt dock, p.g.a att de skavde mot tänder/tandkött, men det är ju individuellt :)
 
Sv: Läpp-piercing?

Jag tog ut min piercing vid 19 års ålder, fortfarande idag 4 år senare kan jag få in en piercing

Att det kan vara så olika :p

Jag har i 2 omgångar haft piercing i underläppen och det senaste hålet växte igen ganska fort. Det syns en prick fortfarande men redan efter ett år eller tidigare fanns det inte en chans att få genom en piercing utan att trycka igenom allt igen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Piercade mina örsnibbar någon gång i mitten av 90-talet. De har aldrig varit någon problem, förrens nu! De sista 2-3 åren har jag kunnat...
Svar
10
· Visningar
2 029
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 101
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 050
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 536
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp