Lantmästare lr. Miljö och hälsokydds programmet

J

Johanna_Agge

När jag blir stor ska jag bli djurskyddinspektör! :)

Närå men seriöst.. på behörighet står det de kurser man måste ha läst för att komma in på lantmästarprogrammet, och de är inge problem för mig, men det står också att man ska ha 24 månaders relevant yrkeserfarenhet. Vad menas med det?
Jag som går naturvetenskap nu på gymnasiet har alltså ingen möjlighet att komma in på lantmästarutbildningen efter gymnsaiet?
Måste jag jobba i två år först?

Om man vill gå miljö och hälsoskyddsprogrammet i umeå, krävs någon yrkeserfrenhet innan detta program också? jag fattar liksom inte riktgt de grundläggande behörighetrna på deras sida?

Jag som gärna ville bli djurskyddsinspektör men man skulle tydligen gåt naturbruk istället för naturvetenskap.. :smirk:

Börjar så smått ge upp nu efter att ha kollat runt på lite utbildningar... :crazy:

//Johanna

Sv: Lantmästare lr. Miljö och hälsokydds programmet

Har du tittat ordentligt i VHS-katalogen och på Umeå universitets hemsida? GÖr det, tror inte att infon där är så svår att feltolka.

Och står det att man ska ha två års yrkeserfarenhet så betyder det det, om det inte är så att det är olika kvoter antagningen sker ur. Exempelvis en för gymnasiebetyg, en för högskoleprovsresultat, en för extra yrkeserfarenhet eller vad det nu kan vara. Men det brukar finnas bra info på nätet eller i utbildningskatalogerna

Ring och prata med någon på studentservice på det universitetet. Telefonnummer står på hemsidan och dom är till för att svara på alla frågor och ge bra tips om hur man ska söka och komma in. Det är det dom har lön för att göra.
Klart du ska bli det du vill bli - och även om det tar lite längre tid än du har tänkt från början så håll kvar vid din målsättning. Förresten, vem har hört talas om en färdig djurskyddsinspektör som är 22 år?
Jättestort lycka till från
/nocke/

de där verkade ju faktiskt riktigt bra det där. :)
verkade inte som man behövde nån sån där yrkespraktik heller.. fast ja kanske har missupfattat de.. :smirk: skit samma.

då borde ja alltså komma in där direkt efter gymnasiet :d

härligt!

tack så mycket!

//JOhanna

Är det jag som är blind eller, jag hittade inga intagningspoäng på etologi och djurskyddsprogrammet?! Eller är det så nytt program så att det finns ingen statistik över det?

MVh Eem

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?
  • Broddtramp

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka