Lantliga-EM på Övedskloster (5)7-9/9

Sv: Lantliga-EM på Övedskloster (5)7-9/9

Internationellt så får man trilla av och sitta upp och fortsätta om inte hästen oxå gått omkull för då är man ute. Vid andra avfallningen är man däremot utesluten.

Man behöver inte rida om hela kombinationen vid ett stopp på B utan man kan välja att hoppa om hela eller enbart försöka på B.

OK tack för det klargörandet. Jo att man fick sitta upp igen visste jag, men jag visste inte att man fick välja att hoppa om hela kombinationen eller bara B-hindret. Men nu vet jag det!

För övrigt så är Öveds en väldigt fin tävlingsplats. Kul att det kom så mycket folk och tittade också, bra PR för sporten.

Båda är rätt,(även enl. svenska regler) dessutom får man ramla av en gång internationellt

Båda är rätt,(även enl. svenska regler) dessutom får man ramla av en gång internationellt

och man får även trilla av på hoppningen och sitta upp igen.. :angel:

Ang misstaget så handlade det om att hon stoppades på helt fel hinder. Stopp-pointer var utsatta. Dessa ska ekipage stoppas vid. Pointerna är noga utvalda för att ställa till så lite problem som möjligt.

Nu blev det ännu tråkigare då hästen var halt på kvällen. Förhoppningsvis en sträckning när han halkade. Ska kolla hos SL.

Tips!
Fundera på hur Du ska göra om just DU blir stoppad. I lättare klasser spelar det kankse inte så stor roll men när man kommer upp så kan det vara svårt att komma igång vettigt. :)

Det beror ju på vad för slags häst man har, min stora tar ju en hel bana för att ens komma igång medans Hille vill man helst inte ha igång :D

Lite svårt med vettiga stoppunkter på korta tävlingar då det är kombinationer överallt men oerhört dåligt att missa dom då dom finns? Lämnade ni in en protest?

Det beror ju på vad för slags häst man har, min stora tar ju en hel bana för att ens komma igång medans Hille vill man helst inte ha igång :D

Lite svårt med vettiga stoppunkter på korta tävlingar då det är kombinationer överallt men oerhört dåligt att missa dom då dom finns? Lämnade ni in en protest?

Ja denna backe som startsträcka hade säkert varit perfekt för Hille. :idea:
Protest lämnades in men drogs tillbaka då de ville ha 150 CFR ca 900 kr. Samtidigt så visade ju hästen att han var halt. Då gav det liksom inget. :crazy:
Men ryttaren fick bra feedback från både banbyggare/funktionärer /controller/andra ryttare även från andra länder. Alltid något.

E u så blev det diskussioner om händelsen och den kommer att rapporteras. Alltid något för framtiden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka