Länksamling tävlingsfoto - förslag

Snuffsan

Trådstartare
Nu när tävlingssäsongen ute tar fart ser man många som är ute och fotograferar på tävlingar. Numera är det ju inte bara proffsfotografer utan många duktiga amatörer ute.

Skulle man inte kunna ha ett forum/länksamling där man kan lägga in datum, tävlingsplats och länk till tävlingsfotona man tagit? Buke har alltså bara länken, fotona får man lägga ut på eget utrymme. Öppet för både proffs och amatörer.

Jag är säker på att ett sådant forum/länksamling skulle bli väldigt populärt.

Sv: Länksamling tävlingsfoto - förslag

Ja! Vilken bra idé!!! :bump: Det skulle vara riktigt roligt! Bilderna hamnar ju ändå på forumet i en salig röra, så att ha dem samlade skulle vara super!! :)

Ja, på tävlingsforumen ligger det ständigt trådar ang tävlingsfoto så en enkel länksamling hade inte varit fel. Kan vara som vanliga trådar som man skriver plats och datum i rubriken.

Jag skall försöka fundera lite på detta, någon jättesnabb lösning på detta lär dock inte komma. Det är en hel del nytt på gång runt forumet m.m. som kanske kan fungera för detta.

En sak är dock helt klar, folk kommer inte få använda själva forumet för att lägga in länkar till bilder som är till salu. Och jag utgår ifrån att de flesta av dessa är sådana.
Om fotografer får lägga ut länkar till sina produkter varför skulle då inte Hästransportsäljare och ridsportbutiker få göra det.

Vi vill inte ha ett forum till bredden fyllt med reklam, ni som vill det har bara inte ännu insett i vilken omfattning det skulle bli ;)

Hästfotografer har redan i dagsläget möjlighet att lägga in länk till sin bildhemsida under hästlänkar, eller lägga in bilder i galleriet. De kan även lägga en länk till sin hemsida i profilen. Det får räcka medan jag funderar vidare :)

Nej, de flesta bilder är inte till salu. De flesta fotograferna som är ute numera är helt vanliga människor som köpt en bra kamera. Om du kollar runt på Buke ser du att just tävlingsfotografering är en stor hobby hos användarna. Nu poppar det upp trådar om foto hela tiden. Dels : "Vem fotade på tävlingen Xstad 1 januari" och dels "mina foto x-stad 2 januari". Dessa finns både på tävlingssidorna och på gnägg. Genom ett forum samlas allt på en plats.

Länk i profilen har väl knappast någon funktion, man vet ju inte vem som var och fotade.

Tycker jag verkar som en jättebra idé. Annars kan väl någon skapa en tråd om detta sålänge? Men frågor att fylla i, typ:

Datum: 19-20 april
Klubb: Stenungsunds Ridklubb
Klasser: Elit & Div I
Kamera: Nikon D40
Övrigt:

*länkar*

Ja, något sådant. :angel: Så kan man ha en för varje gren.

Nja, det där med länkar i trådar är väl inte helt ok? Jag tror den tråden kommer att tas bort.

Hm, inte om man har länkar till bara bilden heller? Om man har lagt upp dem på tex photobucket.

Ska du lägga in 50 länkar efter en tävlingsdag? Nääää

50 klasser på en dag?? :eek:

eller tänker du på antalet bilder nu? isf håller jag med, jag tänker inte göra 2000 länkar för 2000 bilder :p

Klasser? Kladdkakor skrev ju att man kan länka till enskilda foto.

Fast man behöver väl inte lägga upp 50 bilder om man inte vill :angel: Man lägger upp typ dom finaste bilderna, och är det någon som var på den tävlingen och vill veta om man har kort på denne så kan h'n PMa.
Aja bara ett förslag, jag vet inte om det funkar :D

Då blir det som ett annonsforum och det var inte meningen.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
IT & mobiler Snabbguide till Photobucket Så här skaffar du dig ett konto. *Gå till www.photobucket.com *Klicka på Join Now! *Fyll i dina...
Svar
19
· Visningar
3 631
Senast: Fazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama