Jag tror det är bättre att bestämma dig för vad du egentligen letar efter, och vad du siktar på för resultat. Vill du köpa ett ruckel som du renoverar hårt från grunden för att få exakt det resultat du är ute efter, eller vill du köpa något som funkar nästan som det är och som du kanske kan förbättra allteftersom, beroende på vad som behövs och passar? Vill du ha ett rustikt eller modernt resultat? Osv.
Det där huset ser ut (även om det såklart är jättesvårt att bedöma från bilderna!) att falla under "ruckel"-kategorin, där krävs förmodligen omfattande renovering av grunderna, inte bara ytan. Men om det är vad du vill göra så passar det förmodligen väldigt bra, och är "rustikt" din målbild så ser det också ut att ha OK potential för att passa till det.
Det är ju jättesvårt sådant, folk söker så olika saker. Jag hade kunnat tänka mig att det där huset vore ett rätt kul projekt - men då hade jag också velat vara därnere själv och jobbat med det. Ska det bara proffsrenoveras försvinner den roliga biten - för
mig.
Utan
någon som helst(!) insikt i priserna i området kan jag dock tycka att 125000 Euro är i grövsta laget för ett hus som - i mitt tycke - är obeboeligt. Köket och badrummet måste väl renoveras från grunden, jag hade absolut velat isolera taket även om det väl är lite varmare där nere, källaren (vad jag
antar är källaren i alla fall, bild 11?) ser i alla fall ut att vara fritt från sättningar och (alarmerande mycket) fukt... Överlag ser allt tegelarbete ut att vara i mycket gott skick, frågan är väl då hur gammalt det är - är det förhållandevis nytt/nyrenoverat, så att problem inte syns än, eller är det välgjort? Ska väl tilläggas också att jag är en trähus-människa, så min känsla för stenmaterial är väldigt svag.
Min starkaste undran är nog vad som gömmer sig bakom/under träulls(?)skivorna...