längtar efter en hund

KisseNova

Trådstartare
Jag blir så trött på min längtan efter en hund, vet precis vilken ras och vart den ska komma ifrån. MEN jag har inte tid med en hund, så därför kan jag inte skaffa någon. Eller jo, jag har tid ibland men inte jämt och vem ska ta den när jag jobbar? Man kanske kan skaffa en hund när man tagit körkort om man får bättre arbetstider?? Skaffar man en vuxen hund så borde det väl gå även om det inte är den bästa situationen?

Men åhh, jag vill verkligen ha en Engelsk Bulldogg nu, har längtat i drygt 12 år ....

Sv: längtar efter en hund

Det finns ju faktiskt hunddagis...
Men jag skulle nog inte råda dig att köpa hund om du känner att du har för lite tid, en hund kräver ändå ganska mycket!
Dessutom skulle jag passa mig för att köpa en vuxen hund, du vet aldrig vad du får när du inte varit med från början.

Fast man kan ju ha tur också. Alla omplaceringar är inte misshandlade, olydiga hundar. Man kan ha tur och få en ensamhetstränad, lydig och följsam vuxen hund också. Om allt annat stämde med tid och dyl. skulle jag höra av mig till några kennlar och se om de visste om några omplaceringshundar.

Jag är faktiskt en hundmänniska som vet vad jag pratar om ;)

Eftersom jag redan vet vilken kennel jag vill ha min engelska bulldogg ifrån så vet jag att det är mest sannolikt att jag faktiskt får en bra hund eftersom jag känner till ägarna till kennel samt känner en del ur deras släkt. Samt träffat olika hundar ifrån dom.

Jag har tid med en hund, men ändå inte eftersom jag inte vet vart den ska vara någonstans när jag jobbar för långa pass. Däför tror jag att det blir bättre när jag tar körkort för då hinner jag förmodligen hem och kan gå ut med den. Oftast jobbar jag 6 timmar per dag, 3- 4 ggr i veckan, så tid finns.

Jag blir så trött på min längtan efter en hund, vet precis vilken ras och vart den ska komma ifrån. MEN jag har inte tid med en hund, så därför kan jag inte skaffa någon. Eller jo, jag har tid ibland men inte jämt och vem ska ta den när jag jobbar? Man kanske kan skaffa en hund när man tagit körkort om man får bättre arbetstider?? Skaffar man en vuxen hund så borde det väl gå även om det inte är den bästa situationen?

Men åhh, jag vill verkligen ha en Engelsk Bulldogg nu, har längtat i drygt 12 år ....

Men lilla gumman , du har ju mig;).
Skaffa en hane bara så är det inga problem:D

Tänk dig mamma komma gående i stan med en Basset Hound och en Bulldog:rofl::rofl::rofl:

Men lilla gumman , du har ju mig;).
Skaffa en hane bara så är det inga problem:D

Tänk dig mamma komma gående i stan med en Basset Hound och en Bulldog:rofl::rofl::rofl:

Men du är ju inte hemma så ofta ..:smirk:

Haha, jaa vilken syn. En Basset Hound och en engelsk bulldogg och folk lär veta vem du är...eller rättare sagt det vet dom ju redan nästan eftersom du är ensam om att ha en basset hound i denna lilla håla :D

(kul att se att du har fått internet igen)

Fast man kan ju ha tur också. Alla omplaceringar är inte misshandlade, olydiga hundar. Man kan ha tur och få en ensamhetstränad, lydig och följsam vuxen hund också. Om allt annat stämde med tid och dyl. skulle jag höra av mig till några kennlar och se om de visste om några omplaceringshundar.

Ja, man kan ha tur också med omplaceringshund.

Själv fick jag en Basset Hound gratis för ett år sedan som är Such, p.g.a osämja i flocken, en kanonhund som jag kan lämna själv och som är supersnäll:D.

Men å andra sidan så måste man också veta vart man vill ha sin hund ifrån, och det visste jag och KisseNova vet också exakt vilken uppfödare hon vill ha ifrån, hennes "uppfödare" känner vi sedan många år tillbaka:p

Men du är ju inte hemma så ofta ..:smirk:

Haha, jaa vilken syn. En Basset Hound och en engelsk bulldogg och folk lär veta vem du är...eller rättare sagt det vet dom ju redan nästan eftersom du är ensam om att ha en basset hound i denna lilla håla :D

(kul att se att du har fått internet igen)

Jag är ju hemma på veckorna;), annars får jag väl vara hemma mera om det behövs , allt för att du ska kunna skaffa din älskade "Bulle":p

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka