Långt löp? Lite orolig!

Apollo

Trådstartare
Nu har vovvsan löpt i 3 veckor på fredag (från första blodet).
Hon blöder fortfarande och jag vet att hon har/är varit parningsvillig då en hanhund kom lite för nära och hon vek svansen åt sidan, detta var i helgen.

Det är hennes andra löp och börjar bli lite orolig att hon blöder så länge. Tyvärr så har hon fått doppa sig två gånger i sjön detta innan jag visste att löptikar inte får bada, kan det ha blivit en infektion.

Tacksam för svar

Sv: Långt löp? Lite orolig!

Mina båda tikar har då löpt i lite över tre veckor.
Badat har de fått göra under löp också utan besvär. Fick höra av P_L här att ett bad under löp var att utsätta hunden för lika stor risk för livmoderinflammation som att använda tikskydd. Och eftersom jag har golden :D så badar man även med "mens"!

Vår tik har bara hunnit löpa en gång men då blödde hon under fyra veckor.

Att hon viker svansen åt sidan betyder inte att hon är parningsvillig. Det kan bli ett helt annat ljud i skällan ifall en hane försöker hoppa på. :D

Att hon viker svansen åt sidan betyder inte att hon är parningsvillig. Det kan bli ett helt annat ljud i skällan ifall en hane försöker hoppa på. :D

Då har man lärt sig nåt nytt idag också :D

Hur ser man om dom är redo då ?

Då har man lärt sig nåt nytt idag också :D

Hur ser man om dom är redo då ?

De låter bli att flytta på sig när hanen väl är på.... :p

De sista 4-5 dagarna avtar blödningen på mina hundar för att till sist avstanna. Men kom ihåg, bara för att blödningen slutat är inte löpet över. Höglöp!

din hund är väl inte så gammal? hur många gånger har hon löpt? att det varierar i tid är helt normalt. min blödde i 5-6 veckor och var villig hela tiden. under ca 10 dagar var det dock extremt och hanen fick springa och gömma sig för henne.

min blödde också under höglöpet, men blodet fick en annan, ljusare färg. när allt blod var slut var också löpet slut.

De är andra löpet och hon är 16 månader.
Jag blev lite nojig att jag låtit henne bada och att hon fått nån infektion. Men tittade på vulvan idag och den börjar bli mindre, inte lika svullen.

Liknande trådar

Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 565
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
6 079
Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 066
Senast: Nirvana
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 302
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka