Långritt!

Nixehen

Trådstartare
Om tråden ligger fel så får snäll moderator gärna flytta den! :)

Jag är så grymt sugen på att packa packväskorna och ge mig ut på långritt i sommar, en helg eller längre. Sova tält, laga mat över öppen eld, rida vilse, bada med hästen och bara njuta av att vara i det fria.

Men känner ingen som är av samma "kaliber" som jag. Vart hittar man egentligen likasinnade som inte bara vill prata om att göra en sådan här grej - utan som faktiskt också kan tänka sig att genomföra det?

Själv rider jag ett Kallblod, en äldre herre som går ihop med alla andra hästar utan problem. Går dock inte att transportera så bra vore att utgå från vårt stall. :angel:

Så vart finns ni?

Sv: Långritt!

Joodå, här finns en till som vill detsamma som du. Men det finns bara en hake...jag bor i Blekinge.
Och jag måste precis som du, starta hemifrån eftersom jag inte kan transportera min pålle.

Så nästa helg är vi ett gäng som ska på långritt MED START HEMMA HOS MEJ!! Vi ska inte rida lång men lite kringelikrokiga vägar för att till slut hamna hos en som oxå är med på långritten där vi ska grilla och sova över. :D

Jag håller ju tyvärr till utanför Uppsala (Rimbo mer exakt). =/

Popcorn: Jag är SÅHÄR avundsjuk! :eek::cool:

Jag har en stor dröm att rida sörmlandsleden med hund och häst. Min häst är bara tre år änu, så vi får vänta ett par år så han vuxit färdigt! :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 329
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama