Långritt 2011

tosse89

Trådstartare
Hej!
Jag skulle vilja ut på en långritt i sommar med min häst.:laugh:
Undrar nu om det finns någon/några som har lust att hänga med?
Har inte hunnit fundera ut plats, längd, när..

Sv: Långritt 2011

Skulle vara jätteroligt, men håller med föregående om att det spelar roll var i Sverige vi pratar om. Jag bor i Gästrikland.

Jag och ett par kompisar planerar en långritt i Hågadalen, Uppsala i juli. Hittills är vi tre ekipage, jag på mitt fjordsto, kompis E på min fjordvalack och stallkompis L på sin ponnyvalack. Fler är välkomna. :D

Fördelen med Hågadalen (förutom att det är ett fantastiskt naturreservat) är att man kan parkera på UVFK:s anläggning och utgå därifrån. Mycket smidigare än att leta parkering ute i skogen. ;)

Självklart! :D Ju fler desto roligare! Vi får se om vi lyckas rida vilse, jag hade medryttarhäst i Hågadalen 2005, men det var ju ett tag sedan. :angel:

Var i sverige spelar nästan ingen roll för mig :)
Åker hellre en bit för att få en underbar upplevelse med förhoppningsvis kul sällskap!:d
Kommer från GBG, men har släktingar i Uppland och Jämtland, så det kvittar verkligen..
Hoppas vi kan styra upp något till sommaren!:D

Uppsala låter bra för mig. Är det en flerdagarstur eller bara en dag?

Det kommer att komma info om en endagsritt (ca 4 timmar i sadeln) i Göteborg snart. Infon dyker upp på Buke i mars-april.

Appropå långritter i allmänhet så kan jag tipsa om en ridled runt skagern. Inte ridit den själv men vad jag förstått av de jag träffat som ridit den är den trevlig. Man kan bla övernatta vid stallet där jag hyr in min häst så jag har träffat några av ekipagen :)

Edit: Jag kom att tänka på att detta kanske klassas som reklam? Det är iaf inte meningen..

Senast ändrad:

Äh, så svårt kan det väl inte va att hitta :angel: dessutom blir det alltid bara roligt om man rider vilse, det är då allt spännande händer ju :D

Hej!
Jag skulle vilja ut på en långritt i sommar med min häst.:laugh:
Undrar nu om det finns någon/några som har lust att hänga med?
Har inte hunnit fundera ut plats, längd, när..

Jag har tænkt precis samma tanke som du, kunde lika gærna varit jag som skrivit tråden:)
Vi bor ju båda i gbg..

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 114
Senast: Sesca
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: Roxy
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur