Långhåriga kattungar

aneka

Trådstartare
Ni som har långhåriga katter nu, har ni några bilder på hur dom var i pälsen när den va 6v? Går det att se tydligt då att en kommer bli långhårig? Om den är ganska mjuk och lite små fluffig men endå inte lång nu när den är 6v kan den tänkas bli långhårig sen då?

Om det inte syns när den är 6v när börjar det då synas?

Lägg gärna in bilder på era katter om ni har när dom var 6v och som är långhåriga nu. Även gärna med syskon som är korthåriga så man kan jämföra kanske.

Ska troligen skaffa en till katt, men vet inte om den kommer bli långhårig. Ska höra med ägaren om jag kan lägga ut bilder på dom här sen. Iaf den som är mest intressant.

Tack för hjälpen i förskott, om något kan hjälpa mig!
 
Sv: Långhåriga kattungar

Då ska vi se...

4.5v
1736128.jpg


7v
1837631.jpg


10.5v
2192870.jpg


Hoppas du får ett litet hum om hur långhåriga, EJ perser, kattungar kan se ut...
 
Sv: Långhåriga kattungar

Så här såg min semilånghår ut när han var sex veckor:
DSCN1029.jpg


Min korthårskisses päls var lite halvlång och fluffig när han var liten, men även nu så är han inte superkorthårig utan lite "små fluffig."
 
Sv: Långhåriga kattungar

Så såg min korthåriga ut i pälsen när han var liten,
så det kan vara så olika.
 
Sv: Långhåriga kattungar

Så här såg han ut när han var 1 år och 1 månad ca..
7874006.jpg


Nu visste vi ju att hela kullen skulle bli långhåriga då både mamma och pappa är det, men annars kan det vara vanskligt...
 
Sv: Långhåriga kattungar

Gah nu vart det ju jätte svårt nästan.
Vi vet inte alls hur pappan ser ut då det vart en tjuvparning.

Ska höra om jag kan lägga in en bild den.
 
Sv: Långhåriga kattungar

Hmmm denna damen är då 13 veckor...

Tistel.jpg
 
Sv: Långhåriga kattungar

Detta är katten ifråga som det handlar om:

DSC00100.jpg


DSC00097.jpg


Så vad tror ni, långhårig eller korthårig?
 
Sv: Långhåriga kattungar

Det kommer bättre bilder på kattungen om någon timme!
Men hoppas någon kan säga något fram tills dess.
 
Sv: Långhåriga kattungar

hejsan

Jag tror inte att den blir långhårig. Vi brukar
se om de har tofsar uppe och i öronen
det syns ganska så tydligt när de är små.
 
Sv: Långhåriga kattungar

såhär såg mina ut då de var 12veckor...

WiggoFigge1red.jpg


och såhär idag... (båda är långhåriga, dock har Figge, han vita en otroligt tät päls så det ser inte ut så på kortet)

wiggofiggered.jpg


detta är min lilla Wilma (hon är den som är mest röd och längst till vänser) när hon var 6v. Hon är korthårig... han i mitten vet jag inte hur hans päls är idag.. men han längst till höger är långhårig

smkissornared.jpg
 
Sv: Långhåriga kattungar

Hon är med störtsa sannolikhet korthårig....

På Scottarna har vi märkt att vi kan tidigt se vad dom blir, eftersom dom som blir korthår har svansar som är smala längst in mot kroppen... och hitills har det stämt till 100%... men det är på Scottarna det...
Fast jag fuskar numera då jag bara har långhåriga och bara parar med långhår... än så länge...
 
Sv: Långhåriga kattungar

Jo, men vill ju helst ha en långhårig.
Funderar på om jag ska hålla mig tills jag en dag har råd med en birma. Men det lär ju aldrig hända, suck.
 
Sv: Långhåriga kattungar

Jag vet men han vill ju ha en kompis som vi också gillar juh! :p
Gah vad det ska vara svårt att hitta en kattunge som inte kostar multum men som endå är fin!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 476
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 283
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
720
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp