Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tror att mycket handlar om vilken ras vi talar om, vissa raser behöver lång tid på sig för att fälla en lång päls. Foderstaten och hur den har sett ut påverkar mycket, däremot Cushings syndrom som ofta näms vid dessa tillfällen är inte alls så vanlig utan tvärtom väldigt ovanlig.
Nja jag har inte sagt att den skall uteslutas, däremot är var och varannan övertygad om att hästen har en åkomma som får anses som väldigt sällsynt när orsaken till detta oftast är av annan natur.
Man ser det hos gamla hästar ibland vilket får mig att tro att det är ett bristsymptom, kanske kan dom inte ta upp det som behövs för att få en bra fungerande päls.
Har under senare tid hört om flera hundar som fått struma vilket också får mig att fundera över om foder saknar något idag som gör att bristsjukdomar "verkar" bli vanligare. Eller så är det bara som jag tycker o tror.
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.