länge i boxen

lis1e

Trådstartare
när jag körde till stallet vid 16,50 så hoppades jag på att hästen skulle vara i hagen, men ack nej. hon stod och tuggade ensilage...
hästarna kommer ut i hagen vid 10-10,30 tiden och kommer in vid 16,30-17 tiden. jag tycker det är alldeles för kort tid för henne att vara ute! vill att min häst ska vara ute så länge som möjligt! men jag vill ju inte att hon ska vara ute själv. inackoderingarna går i en hage och de andra i en hage för sig...

vad ska jag göra? tror inte ägarna av stallet vill ha sina ute längre...

Sv: länge i boxen

va tråkigt för hästen.. men när får dom fodringar egentligen då?

annars brukar det juh aldrig vara något problem att fodra, plocka lite och släppa ut bara ett kort tag efter morgonfodringen.. lunchhö ute.. och sedan in senare och få EM-hö.. är det nattsvart ute så bör stallägaren väl köpa en halogenstrålkastare att sätta upp och tända när det är dags att släppa in.. de flesta hästar vill juh in om dom vet att det vankas mat..

de får mat vid 7 tiden, sen står dom och slöar/sover lite till och hamnar i hagen vid 10-10,30 tiden..
när dom kommer in finns både ensilage och lite mat i krubban. längs med hela vägen upp finns det lampor, så det borde ju inte vara ngr problem att ta in dom senare...

när jag får ordning i stallet ska det sättas upp en sån strålkastare över hagen så hästarna får vara ute till åtminstonde sju... dom är ju ute djur!

och inte nog med det, boxen är ju jätteskitig eftersom hon är inne så mkt.. *gnäller lite*

jo, det blir många högar och en hel del tid för hästen att gå runt i dom på så många timmar..
helst av allt skulle man juh vilja släppa ut dom vid 6:00-6:30 och in runt 22:00 då är det lagomt att fodra kväll då oxå..
"när jag skaffar stall" så blir det strålkastare kan ja lova.. hästarna SKA vara ute länge.. :D

va tråkigt att det är så.
som det låter tycker jag också att det är lite tid..

jag får lite ångest om jag inte släpper ut hästarna innan 8 då tycker jag som stått för länge inne.. och ändå går dom i vid 19 - 19.30 på kvällarna...

ja jag får ångest för att hon är inne så länge.. vet inte riktigt vad jag ska göra. det är ju ändå så: har man en häst inackorderad får man finna sig i stallägarnas rutiner...

är det kallt så är det bara att bulta på dom med täcken... :)

Åh! Jag måste bara få skryta lite om "vårt" stall: Hästarna fodras och släpps ut vid sex, sju-tiden, och går ute till 20.00! Och sen får dom sista fodringen vid tio. Vi är åtta som delar på fodringar och ut,insläpp. Och allt funkar KANON! Sen om man vill ta in sin egen häst tidigare, eller om man vill av någon anledning få in sin häst runt en viss tidpunkt, så skriver vi det på en whiteboard i stallet. Så står den inne bekvämt den tid man vill.

JO, ALLT fungerar klockrent! Tycker alltid så synd om er andra när jag läser sånahär trådar.. Hästarna mår så mycker bättre av att gå i hagen istället för att "stå och glo in i väggen". Min gamla häst blev "som ny" när vi flyttade hit..

så e de i de stallet ja har min häst i med.
normalt brukar dom komma ut vid 9 och gå in vid 16..vilket ja tycker e alldeles för tidigt..men kan inte göra så mycke åt de.
de dumma e att dom inte släpper ut hästarna om de regnar :mad:
så idag stog min häst inne hela dan..hon va helt knäpp när ja kom till stallet vid 19..:(
kan man liksom begära att dom ska släppa ut min häst i hagen även om de regnar när man står i kollektivstall?
de e en till i stallet som vill ha sin häst ute så hon går inte ensam.
eller måste man acceptera de stallägaren vill?
vet inte riktigt va ja ska göra för de lär regna mer gånger i höst ju :(
de e ju endå min häst..för h*n blev änna sur när ja sa att ja ville ha min häst ute ändå..men h*n menar att hästarna inte vill vara ute när de regnar..

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: jemeni
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 685
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 057
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 192
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar