Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

hej allihopa!jag är av modell större men har inte känt några problem med det med mitt varmblodssto,hon är ca 157cm.http://www.pixbox.se/alb586091kommentar någon?

Det är en kunnig ryttare som tävlat högre klasser dressyr

c-ponny av welshtyp: 45-55kg
c-ponny av ngn form av cob-typ: 60-65kg

Jag måste bara tillägga att jag rider en welsh ponny på 135cm ett par gånger i veckan utan problem, trots att jag väger 75kg! Det är i för sig en ganska vältränad dressyrponny men ändå :) Jag rider minst en timme åt gången med många snabba galopper och långa travpass som kontrast till hans vanliga samlade dressyrform plus att vi hoppar då och då, ca 100-110cm. Funkar hur bra som helst! :D

tack skall du ha!

hur tkr ni att detta ser ut? sen har jag bara en fråga till,vet att den kan vara sjuukt svår att svara på ,men ni får gärna försöka:bow: !
just nu är jag tyyp 160cm ,växer max 5cm till. tror ni att jag kmr växa ur henne? ;s

15267121.jpg

15267114.jpg

15267116.jpg

15267117.jpg

att hoppa så högt med en så liten ponny när du väger 75kg tycker jag inte låter så klokt:crazy:

att hoppa så högt med en så liten ponny när du väger 75kg tycker jag inte låter så klokt:crazy:

Och det grundar du på...??? Vad säger att den hästen bär mindre än ett fullblod på 165??? ...hade du sagt samma då?:cool:

min åsikt. sa inte att det SKULLE vara så.

hur tkr ni att detta ser ut? sen har jag bara en fråga till,vet att den kan vara sjuukt svår att svara på ,men ni får gärna försöka:bow: !
just nu är jag tyyp 160cm ,växer max 5cm till. tror ni att jag kmr växa ur henne? ;s

Det ser bra ut nu tycker jag, och det kommer säkert inte märkas om du så växer 5cm till. men hur hög är ponnyn nu, vad för ras? :)

det behövde inte jag! skrev bara i lösenordet.

Jag väger runt 55 kg, till och från. Är ca 168 cm lång och rider min
underbara New Forest ponny, som är 148 i mankhöjd.
Jag tycker närmare bestämt att jag fortfarande ser rätt liten ut på honom.
Han är av den kraftiga typen.
Men efter jag läst dessa inlägg blir jag lite orolig.
Är jag förstor för honom?:(
Ska fixa bild, nästa gång jag rider, är sjuk förtillfället.

Fixa gärna bild men jag tror inte att det är någon fara. Jag köpte ju en c-ponny på 136cm för 1½ vecka sen och jag är ca 162cm och väger 45kg, och det är inga problem, så tror inte det är det för er heller. Men visa gärna bild;)

Jag som alltid oroar mig för att inte bli alldeles för tung för min d-ponny sto på 145, jag själv är 150 och väger 55 kilo och hon é korsning mellan new forest/exmoor...

Jag tror inte det är nån fara för er att rida era hästar. och hästar är ju starka så de klarar ju att bära en hel del mer än man tror, egentligen.
Jag som är (enligt mitt ögonmått) bra mycket större på min ponny än många andra i den här tråden känner fortfarande inte några problem pga min längd. Kanske borde jag det, kanske inte. :o men självklart är de som med allt annat; alla tycker olika oavsett vad det gäller.
Det kan tänkas låta jättedumt men jag känner mig faktiskt mindre på ponnyn än någonsin förut, det kanske beror på att hon bär sig bättre nu och så men då kan hon ju iaf inte ha ont av att jag rider? eller? :crazy:
sen rider jag ju inte särskillt ofta heller (ungefär 1-2 ggr/veckan vintertid).
Ska försöka ta lite bilder imorgon när jag rider. (inte för att det lär vara ett "seriöst dressyrpass" eftersom jag tänkt rida ut lite, men ändå. ;) (hade bara lust att skriva lite, inlägget är inte riktat till ngn speciell)

Det ser bra ut nu tycker jag, och det kommer säkert inte märkas om du så växer 5cm till. men hur hög är ponnyn nu, vad för ras? :)

dankiiis :). jag tror att hon är 138cm. en new forest :).

kl*
Nu har jag äntligen uppsutten bild på mej och min nya ponny. Tänk på att jag har långa stigläder så benen ser säkert längre ut än vad dom är.:D

SNV31643.jpg

SNV31645.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 869
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar