Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

ja det lätt lite och om hästen är stark så behöver man juu vara lite störe med muskler.

jo fast de vet man juh inte de står juh att du ska vara kunnig då han är stark...kanske blir stark om den rids fel!

fast iofs hur många är de som är tillräkligt långa för att verkligen klara av att ridahiop ett grovt varmblod på över 170 som väger under 60 kg?!

jag ska köpa en ponny, jag är typ 162, å väger 46 kg , är jag för lång för en arab/fullblod som är 143 i mankhöjd?

Inte om den inte är jätte smäcker. Jag ska hämta min nya ponny nu i veckan. Är i samma längs och vikt som dej. Han jag ska hämta är en grov c-ponny. Det kändes helt perfekt:love:

Lagom?

hej jag är 14 år, är 179,5-180 cm lång o väger ca 57 kg.
Passar jag till ett halvblod på ca 170-171 cm i mhj som e ganska starkt ibland?
tacksam för svar:)

Sv: Lagom?

ridning har inte så mkt med storlek på ryttare och häst att göra utan om känslan.
är känslan trevlig så passar ni säkert jätte bra i hopp

de beror på hur grov den är!

jag är 177 hästen 154 och egentligne lite liten vi ser ut såhär:
14266796.jpg

Skrev fel, INTE bild, menade jag. Till tjalfe. xD

Än så länge har jag ingen rid-bild:( Bara dåliga på när han står i hagen. Men lovar att jag ska fixa!
Och än så länge är han inte färdigväxt så han blir nog några cm till och kanske lite grövre.

kl*
gisssa hur stor ponnyn är och hur lång jag är! det är inte min.

*ni som vet får inte svara!!!*

14976883.jpg
[/url][/IMG]

14976881.jpg
[/url][/IMG]

Sv: Lagom?

hej jag är 14 år, är 179,5-180 cm lång o väger ca 57 kg.
Passar jag till ett halvblod på ca 170-171 cm i mhj som e ganska starkt ibland?

Jag har en häst i mitt stall nu, trävlingshäst som är på 1.75...som jag tränar och själv är jag "bara" 1.65, jag klarar inte riktigt av att rida ihop honom, men det funkar.
Han är ganska lätt riden häst och han är ganska stark på hinder men det går bra ändå.

Men huvudsaken för dig är att du passar ihop med hästen, kemin och allt ska stämma bra!

Lycka till med häst köpet!:)

*KL*

Skulle det se knasigt ut om jag, 170cm lång, red på en smäcker häst 155cm i rätt form?

det är svårt att säga sånt utan bilder att gå på men är du inte så jätte kraftig så bör det nog gå

Såg något hemskt idag, som jag inte går in på för att såra någon. Hur mycket ungefär tror ni att en island/Welsh cob korsning. som såg ut att inte ha nå muskler alls och svettades som en gris(vet ju iof inte hur länge dom ridit) kan bära?

Senast ändrad av en moderator:

det beror ju på hur stor den är, hur vältränad den är, hur ryttaren rider o.s.v. Vad var det för mankhöjd ungefär? Grov/smäcker?

Hej är 14 år,179,5-180 cm lång och väger ca 57 kg.
Är jag lagom för en häst på ca 170 som e kraftigt byggd o kan va ganska stark ibland?

oj, mankhöjd. kanske 145 där någonstans. inte så mycket större max 150.. Mitt varmblod som jag precis satt igång såg mer vältränad ut en den där..;) smäcker häst med världens"gräs"mage. Ryttaren red väl ja, si så där.. (nu är ju det här bara mina syner. och jag är absolut inget proffs alls)

Nu vet jag ju inte hur den är byggd men eftersom det är två starka raser i den så kan den säkert bära iaf 75kg och en 170-175cm lång ryttare? sen beror det ju lite på hur ryttaren rider i balans och så.
Se bara på dom renrasiga isisarna där är den vikten/längden på ryttarna väldigt vanligt.

Jag är 170cm lång o väger 58kg : )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 868
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar