Längd på sporrar

J

jemps

Hej! Undrar om nån kan tala om hur långa sporrar man får ha i dressyr för storhäst! Skulle va jättesnällt :smirk: :bow:

Sv: Längd på sporrar

Jag tror inte att det är någon maxlängd på sporrar på storhäst tävlingar. Däremot får de inte vara vända uppåt och de ska inte kunna skada hästen.

På ponny är det 1,5 cm som är maxläng tror jag.

*KL
hur får sporrarna se ut när man tävlar stor häst?
Hur som helst, eller måste de vara raka i änden?

nej, de behöver inte vara raka. Du får ha trissor på dem om du vill. Både med eller utan kuggar. Bara de är designade så de inte skadar.

Okej. Jag har ett par som är lite böjda nedåt, inte med en mjuk kula, utan en liten udd på. Inte så att den är vass, men det är lite rakare och planare än om den hade vart helt rund. svårt att förklara, har ingen bild på den heller tyvärr.
men låter det som om man skulle få tävla dressyr med ett par såna?

Jag förstår, jag har ett par likadana och dom har jag tävlat i, sen om det är tillåtet vet jag inte men det var ingen som sa något när jag red med dom iaf :angel:

Okej, jag satsar på att det är fritt fram då :D
det syns ju kanske inte på långt håll hur de ser ut :angel:

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: ufot
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat