Långbrösta?

Sirpafinnen

Trådstartare
Hur används långbröstan? Är det som på en giggsele att bröstans remmar är dragremmar?? En bild kanske? :)

Sv: Långbrösta?

Japp, så funkar den.. bröstans remmar är dragremmar, brukar användas till en del rockards!

Aha! Men va bra! Vill göra travselen och speedcarten mer "rockardlik" med svängel, baksele och "kuskbock" osv. Tack då vet jag :D

Nja... långbröstan är inte samma som svängel. Den brukar surras runt skaklarna o fästas stumt med en tapp som sitter på skakeln längre bak.

Vill du ge din häst full frihet i bogen så måste du köra med svängel alternativt rullar.

Jag har gjort om min travdäckel till giggsele med en Bred kortbrösta och egenhändigt gjorda draglionr och svängel. du hittar nog bilder på Körningsforumet.
mvh jenny

Liknande trådar

Fritid Jag skulle behöva en ny gymväska och har googlat i flera veckor utan att hitta rätt. Kanske sitter någon här på ett riktigt supertips...
Svar
5
· Visningar
364
Senast: hastflicka
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
328
Senast: Unafraid
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka