Lång transport av fisk

_Runaway_

Trådstartare
Kan ett par fiskar klara en bilresa på nästan nio timmar i transportpåse? Eller jag vet inte om det kallas så, plastpåse helt enkelt ;) Det största problemet är kanske syret, men om man lägger i en syretablett i början av resan?

Sv: Lång transport av fisk

Absolut inga syretabletter. Gå till närmaste akvarieaffär och be om en fiskpåse. (hållbar med rundsydda hörn) Fyll max en tredjedel med akvarievatten, i med firren och knyt till med luft i utan att blåsa.
Håller garanterat nio timmar.

Hur stora är fiskarna?

tackar :bow: Det rör sig troligen om black molly, troligen därför att jag inte köpt de än. men de måste hur som helst genomlida resan på lördag.

Inte för många fiskar i varje påse bara. Visste jag att de skulle åka så långt skulle jag packa max 2 fiskar (vuxna) i en 50 x 20 cms påse, nån mer om påsen var större.

Ska du köpa dom från en affär kan du be dom i affären att fylla med lite syrgas, då klarar dom sig i en påse i 24h...

Ska du köpa dom från en affär kan du be dom i affären att fylla med lite syrgas, då klarar dom sig i en påse i 24h...

Ja, plus att ha tex en kylväska och ha påsarna i så temperaturen håller sig så jämn som möjligt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 884
Senast: Stereo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar