Lång och smal hall. Matt-tips!

Septicemia

Trådstartare
Ja, då har man det angenäma problemet med att det behövs mer möbler och kul inredningsgrejer hemma, men hur sjutton gör man med en hall som är minst 7 meter lång med tråkigt plastgolv?

Det finns ju helt underbara Pappelina-mattor på 360 cm som absolut hade kunnat funka, men min budget är mer i stil med IKEA (helst inte över 600 spänn...).

Ja till blockrandigt, rombiska rutmönster, udda färg och form.

Nej till rött, kinesiska tecken, djurmönster och trasmattor.

Andra tips på vad man annars kan göra med golvet mottages tacksamt. Bor i hyresrätt så plastgolvet får vara kvar.

Sv: Lång och smal hall. Matt-tips!

Jag vet inte vad pappelina-mattor är för något,men kolla in Jotex. De har en del "tufftade" mattor som är ungefär 3,5 meter (från ca 400 kr och uppåt). :)

Hittade inget intressant där alls. Alldeles för tantigt för min smak :D.

Jag hittade helt ok trasmattor till mitt kök på Rusta för endast 29 bagis styck! Dom hade rätt mkt mattor till låga priser!

Nu är det iofs ett par veckor sen du frågade efter idéer så det kanske redan har löst sig, men annars kanske IKEAs Ringum-mattor kan vara nåt? Jag hade en liknande hall till min studentlägenhet och tyckte mattorna (som jag fått av syrran) passade fint. Hade ingen annanstans att ha dem heller, för den delen. Jag hade röda, men de finns ju i flera andra färger. :)

micasa017.jpg

Finns en hel del Pappelina-kopior som är rejält billigare!

Kolla på Rusta, de brukar kunna ha billigt och bra utbud!

Svarar alla lite snabbt...

vego96: Så de mattorna finns alltså kvar? Kunde verkligen inte hitta de sist jag var på ikea. Ska genast kollas upp.

Zaga: Jovisst finns det kopior, men hittills är den längsta kopian 240 cm lång. Jag har en 8 meter lång hall :crazy:

Skumbananen: Nu har jag inget Rusta i närheten och kan kolla butiksutbudet men online fanns tyvärr inget av intresse.

Det brukar finnas affärer som säljer gångmatta på metervara. Tyvärr vet jag inte var det finns men du kan ju googla. :D

Jo jag vet, dock vet jag inte heller var, men jag har fått för mig att de finns i uteslutande fula modeller :p. Så behöver det ju absolut inte vara så jag får nog ta och googla ändå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka