Lång metallpinne

BernT

Trådstartare
Jag ska pyssla lite och behöver en metallpinne som är typ 5-6 meter lång, inte väger så mkt (aluminium?) och som är ganska smal, typ 3 cm diameter kanske. Var köper jag det? Har googlat lite men fick bara upp korta pinnar.
 
Jag tror du måste hitta en tillverkare av aluminiumprofiler då det inte är någon standardprofil. Jag har ingen aning om var de tillverkar markkabel men annars hade ju en sån "stump" kanske passat, fast det känns som den är rätt jobbig att skala. :laugh:
 
Swedol tror jag säljer olika metallprofiler, om inte annat borde någon där kunna tala om vart du kan vända dig
 
Blir det inte väldigt svårt att transportera en så lång pinne?
Beror ju på vad man har för tillgång till fordon. Sen rent teoretiskt skulle man kunna binda den på en personbils tak och surra ordentligt, sen flagga både fram och bak där den sticker utanför bilen.
En tung lastbils flak brukar normalt sett vara 7,2m långt, så lättast är att transportera på lastbil.

@BernT jag vet inte hur det ser ut hos dig, jag hämtar en hel del längder på Stena Stål, vet ej om de säljer till privatpersoner dock, men kanske värt att kolla upp om du ej hittat något annat lämpligt?
 
Svetsbolag och järngrosister. En del skrotar (inte bilskrot då utan de som handlar med skrot) kan ha och sälja för kg-pris.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 622
Senast: KesoNeso
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 221
Senast: MML
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
369
Senast: FrDrake
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
491
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp