Ländtäcken!

MiniLi

Trådstartare
Vad har ni för ländtäcken till era hästar?
Märke, färg, gärna bild!

Jag vill köpa nytt och söker lite inspiration..

Sv: Ländtäcken!

Här e mina...

Rosa med Cerisa detaljer...Fleece.

Rosa med gråa dödkallar...Fleece.

Regntåligt med fleecefoder (kass bild men det är det rutiga uppe i högra hörnet).

När första lönen kommer i November kommer det inhandlas ett Back on Track skrittäcke och hööks reflexskrittäcke.

Vad gulligt det översta var! :love:

Jag drömmer om ett marinblått i ull men det lär dröja innan jag har pengar till ngt som jag inte alls behöver egentligen :p

det här använder jag mest, från Mias:
16FEB32_edited_edited.jpg

det är brunt med brunt kantband och guld pp.

ponnyn brukar ha det här, brunt med ljusblå pp från equi-theme:
IMG_2321_edited.jpg

sen har jag ett mias i ylle som är marin med gul pp och ett i bävernylon som är sand/creme/brun. och ett grönt/blått från bucas.

Jag har ett ländtäcke från TIB horse, marinblått, vet dock inte var man kan köpa dem. Köpte det på rea på Charlies och har aldrig mer sett märket. Vattentätt med teddyfoder och BRED reflexkant. Lite annan utformning än vanliga ländtäcken, mer skuret efter sadeln och man sätter fast det i sadelgjorden, inte stropparna. Läcker aldrig in och sitter på plats även när det blåser.

Sen har jag ett ridtäcke i ull, brunt med guldrep och ornamentsfläta. Från Charlies, deras eget märke. Tjockt och härligt, jättefint! Dock helt nytt så har inte använt det än.
Kan lägga upp bilder ikväll. :)

Tillägg: Hittade bild på ulltäcket ändå.
P9270024.jpg

jag har känt på dom och dom var väldigt tunna och liksom stela. mias har en helt annan kvalite.:bow: mitt marinblåa mias är nog över 10 år gammalt men lika fint!

Okej.. Jag har inte koll på vad ett mias kostar men antar att det är dyrare än detta..
Man får väl vad man betalar för :p

Senast ändrad:

Charlies täcket var jättesnyggt, det har väl inte den där Charlies loggan som de sätter på en del täcken?

Måste fråga vad kostade det?

Kl

Jag har Mias, ett skrittäcke som är marinblått med guld pp. Har egen brodyr på guld. Det är snyggt och härlig ull!

Sen har jag även ett skrittäcke från Bucas, det är ganska fult (vinrött) och passar inte till min bruna utrustning... men det är sååå bra!

:laugh:

jag har också tänkt köpa ett nytt, från Z-täcket hade jag tänkt.
Här är dom jag har nu
Ylle från Sjöhagen:
DSC00699.jpg

Dralon golden stripe från Pfiff:
2007-02-0604_59_0012-1.jpg

har ett mörkblått Jacson, "skrittäcke" sånt du knäpper framför sadeln.
reflex remsor på sidan, fleaccfodrat, regntåligt. kostade 300kr
har tyvärr ingen bild på det...

har alla ridtäckes varianter från exklusiv,
fleece är som alla andra fleece, bra passform och jag gillar den(brun). Yllet har lite sämre passform och är tunnt men helt ok för de priset(marin), bävernylonen gillar jag skarpt bra passform och bra innertyg så de inte fastnar nått(brun och en marin).

Mias ylle är klart helt bäst på alla fronter, väl värt pengarna (brunt)

Back on tracks ridtäcke som nästan abra använts nu.. klart bäst :P

nu har jag inga bilder uppladdade så jag kan visa, men du behöver du verligen ett rid/länd täcke? (syftar på en ttidigare tråd från dig) ...

Jag har ett marinblått med vit paspoil från Eskadron. Det knäpps framför sadeln, vilket jag tycker är snyggast. Det är vattentätt, fleecefodrat och mjukt/rörligt i bra kvalitet.
Enkelt och snyggt!

Jo det har den loggan men jag funderade på om det inte går att sprätta bort den :) Är ju bara ditsydd i kanterna. Mamma är sömmerska så hon kan nog göra det snyggt.
Gav 299 för det på rean, vet inte vad det kostar annars.

jag har ett styck ylle från mias (marin, brunt kantband och vit paspoal)

det andra jag har är också ett mias fast bävernylon typ och teddyfodrat, detta är blått. ÄLSKAR mias:love:

har tyvärr inga bilder för tillfället

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Trädgård & Växter Vad har ni för bärbuskar och annat ätbart i er trädgård? :) Tänkte köpa in lite nytt och behöver inspiration:) Jag tycker nog om allt... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 100
Senast: vilde
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka