Sv: Landor S avkommor
Jag har fått 3 stycken avkommor ( den fjärde på väg )e. Landor här hemma och jag kan faktist inte komma på någonting som varit dåligt med dem
Nu var det iofs. ett väldigt förvärvningssäkert sto med en stark mödernelinje bakom sig
, som fick dem 3 första, men dem motsvarade alla mina förväntningar och mer därtill.
Den äldste av dessa tre gick tom det öppna hoppchampinatet nere på flyinge och tog sig till final och slutade där på 27:e plats. :smirk: Han kunde väl haft en roligare placering i fianlen men ändå - det är en väldigt bra häst och det förstod jag väldigt tidigt att han ska vi vara rädda om för han kan bli riktigt bra.
Ändå så tror jag att hans bror som nu är såld till en ryttare i Stockholm är snäppet bättre
I år så har jag dessutom en till på väg u. ett av mina cortez ston.
Den har jag också höga förväntningar på
Just för att jag har sett avkommor till det här stoets moder. Men jag äger även en helsyster till detta Cortez sto som går i sporten och hon ska lägga grunden för min framtida pension brukar jag skämtsamt säga
Sammanlagt så tycker jag att Landor S präglar sina avkommor med en hög internationell typ. Dem är otroligt snygga. Kvicka och vakna är dem i sitt temperament. Dem är dessutom känsliga i temperamentet som små och det krävs oerhört mycket hantering innan dem släpper till och litar på en. Men när dem gör det så är dem jättetrevliga och lätthanterliga
Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com