Landor S avkommor

Sv: Landor S avkommor

Jag har fått 3 stycken avkommor ( den fjärde på väg )e. Landor här hemma och jag kan faktist inte komma på någonting som varit dåligt med dem :confused:

Nu var det iofs. ett väldigt förvärvningssäkert sto med en stark mödernelinje bakom sig :p , som fick dem 3 första, men dem motsvarade alla mina förväntningar och mer därtill. :d

Den äldste av dessa tre gick tom det öppna hoppchampinatet nere på flyinge och tog sig till final och slutade där på 27:e plats. :smirk: Han kunde väl haft en roligare placering i fianlen men ändå - det är en väldigt bra häst och det förstod jag väldigt tidigt att han ska vi vara rädda om för han kan bli riktigt bra. :angel:

Ändå så tror jag att hans bror som nu är såld till en ryttare i Stockholm är snäppet bättre :d

I år så har jag dessutom en till på väg u. ett av mina cortez ston. :bump: Den har jag också höga förväntningar på ;) Just för att jag har sett avkommor till det här stoets moder. Men jag äger även en helsyster till detta Cortez sto som går i sporten och hon ska lägga grunden för min framtida pension brukar jag skämtsamt säga :D

Sammanlagt så tycker jag att Landor S präglar sina avkommor med en hög internationell typ. Dem är otroligt snygga. Kvicka och vakna är dem i sitt temperament. Dem är dessutom känsliga i temperamentet som små och det krävs oerhört mycket hantering innan dem släpper till och litar på en. Men när dem gör det så är dem jättetrevliga och lätthanterliga

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Glömde föresten att säga att det finns en bild på en av våra Landor avkommor som föl på Askö stuteris hemsida...
Klicka på hingstar och sedan Landor s och sedan avkomma.

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Tack för svaret! Har nämligen vart och kollat på en 5årig vallack som är e: Landor S, men eftersom jag inte hört så mkt om hans avkommor började jag undra om hingsten är särskilt populär i aveln nu för tiden.. Han är ju himla läcker och killen jag tittade på hade ärvt hans exteriör på pricken... Högställd och så.. Han var lite sprallig men hittade aldrig på ngr hyss. Mamman är dressyrstammad så han hade allt i ett paket, även om han inte var mkt riden.
Superfin hoppteknik, fina gångarter och klok i skallen :D

Va kul ! Vad var det för stam mer än Landor ? Hade mamman presterat något i aveln eller sporten ? Fanns det fler syskon ?

Jag tror att anledningen till att han inte fått det stoantal han förtjänar är att han är på spermaimport. Det är synd med tanke på att Landor är en oerhört komplett hingst och förärver sig mkt väl.

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Hihi här kommer ett sent svar :p
Till att börja med kan jag ju berätta att jag har köpt honom :love:
Mamman är efter Callaghan(e:Urbino).. Jag vet faktiskt inte så mkt. i övr. om mamman.. Hon heter Carmen iaf.
Jag tycker också att det är himla synd, han är ju så himla läcker :love: Och precis som du säger så verkar han nedärva väldigt bra egenskaper!!

Va kul att du har blivit med häst ! Grattis ! Bild ?

Hälsningar Helen

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 445
Senast: Oknytt
·
Hundavel & Ras Hej, Finns det någon översikt över länder och vilka undersöknings/avläsningsmetoder beträffande HD/ED som är norm i respektive land?
Svar
0
· Visningar
529
Senast: ildiko
·
Fordon Hallå! Jag har alltid sagt ”ingen ford på min gård”, men har spanat lite på Ford s-max nu. Årsmodell runt 2013, diesel eller bensin...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka