• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Katinka
  • Startdatum Startdatum
K

Katinka

Någon som känner till hingsten Lanciano (e. Landino-Pilot) och kanske tom har en avkomma?

Vill veta ALLT om denna hingst, vad han har lämnat för avkommor osv!

:bow: :bow: :bow:

Sv: Lanciano?

Jag såg honom live på hingstvisningen på Equitanan tidigare i år. Han var grymt snygg och rörde sig mycket trevlig.

Jag vet att där jag tränade i Tyskland så fanns det en avkomma efter honom men minnet vill inte riktigt med just nu så jag får återkomma när jag minns vilken av hästarna det var.

Jag kollade på en avkomma e honom född 99 när jag letade fölunge och kollade upp honom rätt rejält då.

Denna avkomma blev bed som klass I som fölunge och var riktigt fin. Mamman hade gått Falsterbo och var e Kaliber. Förhoppningen var att fölungen skulle bli mer högställd och det var hon. Jag köpte ju inte fölungen men har ändå följt henne genom åren och nu går hon 1,20 och hoppar riktigt trevligt.

Lanciano nedärver också bra gångarter och är far till Lord Sinclair
i44138.jpg

som i sin tur är far till Lord Loxley

lord_loxley_4.jpg

Lanciano är far till 22 godkända söner och flera avkommor i Tyskland som går svår hoppning.

jag rider en valack, Mr Private Eye efter Lanciano & Fräulein Fleur. Han är 9 år i år och supersnygg! Tyvärr enögd men det har inte varit några problem! :)

Jag ska köpa en halvblodskille på 9 år som är efter Lanciano. Denna killen heter Lamboughini ;) Suuuupersuperfin och go!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka