Låna ut stoets mage???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare windy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 695
W

windy

:confused:
Har ett trevligt fullblodssto som jag tänkte att någon kunde få ta föl på men att stoet skulle stå kvar hos mig. Är det någon som har såna erfarenheter? Vad ska man tänka på? Har inte råd att betäcka henne själv. Hon rör sig och är vändbar som en katt, borde passa hopp eller western.

Sv: Låna ut stoets mage???

Väldigt vansklig historia tycker jag. OM du skall göra detta så se till att skriva vattentäta kontrakt för alla eventualiteter. OM olyckan skulle vara framme..

Ekonomiskt så kostar det inte bara själva betäckningsavgifterna, ett dräktigt och digivande sto och själva fölet kostar en massa, så tänk verkligen noga igenom detta.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ju lånat ut mitt ena avelssto till en tjej som tagit föl på henne i år. Ursprungligen så skulle stoet stå hos mig och att hon...
Svar
14
· Visningar
2 426
Senast: caballus
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 073
Senast: Twihard
·
Avel Hejsan! Jag har googlat runt och runt som en tok men blir verkligen inte klok för står olika precis överallt. Så tänkte jag provar...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka