låna ut sto mage

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vickis-pajala
  • Startdatum Startdatum
V

vickis-pajala

ficket ett mejl av en tjej som jag känner si så där, hon har hästar själv och bor inte så långt i från mig (drygt 10 mil) om jag vill låna ut mitt sto eller magen, har inte ännu fått någon info vilken hingst eller annat bara förfrågan

jag är ju själv lite nyfiken på att hitta en passande hingst och ta ett föl i och med att det vart misslycket förra gången och har fått god hjälp av Dobbis:love: här på forumet gällande hingst val och andra grejor

men sammtidigt är det ju ett nytt litet liv, plats brist och annan kunnskap som fattas för mig så kanske att låna ut magen och få erfarenhet och vågra pröva själv är ett altenativ

men om det finns någon här ute på forumet som har både possitiv och negativa sidor av detta att låna ut en mage och berätta gärna hur det har gått till och vad man ska tänka på mm

så ska jag ta reda på vad "mejl tjejen" hadde tänkt sig för hingst mm

Sv: låna ut sto mage

Jag låner ju själv magen på 2 ston i år,betalar allt vad gäller betäckningen,väljer vilken hingst jag vill så länge det inte rör sig om blandrasavel,betalar 10000:-Dkr vid levande föl (4dygn gammal)
Båda stona står kvar hos sina ägare,dom har stoet försäkrat och jag försäkrar magen.

Lycka till!! även om jag tycker du ska använda magen själv :idea:;) med tidigare nämnda hingst.

Kram!!

Liknande trådar

Avel Har betäckt vårt ena sto i år och trots att vi är hästkunnigt folk och jobbar med hästar på heltid är det här med föl och avel nytt för...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: Casper
·
Avel Hej . Funderar på att betäcka mitt underbara sto e. Lux Z - Legaat, mörkbrun 9 år 160 cm. Importerad från holland där hon fått 2 föl...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka