Sv: Låna ryttare till Allsvenskan?
Jag tycker det är en skapligt knepig laghoppning denna 2,5!
För det första så är det fem (!!) omgångar, så den lagsäsongen sträcker sig från maj till september. Lång tid att hålla i hop ett lag tycker jag!
Dessutom var ju inte reglerna helt klara, så man vet inte om det blir några restriktioner vilka som får starta i laget, dvs hur högt en ryttare får ha startat individuellt för att ens få delta i laget.
Hittills är det bestämt (men det kanske du redan vet?) att lagtävlingarna varje omgång ska vara 0,90, 1,00 och 1,10. Sedan ska det räknas med koefficient så att start i 1,00 ger högre poäng än start i 0,90, och att start i 1,10 ger högre poäng än start i 1,00. Men det måste väl också till ngt att ekipaget ska komma runt?! För massor med fel i en 1,10 ska väl inte ge högre poäng än en nollrunda i 0,90?!
Likaså hur högt får ett ekipage starta individuellt? Lagsäsongen är HELA tävlingssäsongen, får då tex inte jag starta i 1,10 på regionalt på hela säsongen om pålle går bra och jag vill det? Måste jag då välja att antingen gå upp i klasserna eller rida lag?
Jag tycker distriktet har rört till det ngt så kopiöst!